חגי לוין
חגי לויןצילום: אלירן אהרון

אתמול בשעות הערב (ה') החל עוצר לילי ברחבי המדינה בעקבות חגיגות חג הפורים, אך למרות הניסיונות לעצור את המסיבות והחגיגות, התקהלויות רבות נערכו וחלקן פוזרו על ידי הכוחות המשטרתיים שאכפו את ההנחיות.

פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור לשעבר, שוחח עם ניסים משעל וטען: "העוצר הלילי לא נחוץ, ואף מזיק. הוא שוחק את משאבי ואמון הציבור, הוא לא מועיל לצמצום ההדבקות. את מה שצריך לעשות לא עושים, ולהיפך. החלטת הממשלה על העוצר אינה משיקולים מקצועיים, אלא משיקולים פוליטיים".

4,650,000 בני אדם חוסנו עד היום (שישי) במסגרת מבצע החיסונים לנגיף הקורונה, מתוכם 3,275,000 קיבלו גם מנה שניה.

דו"ח אמ"ן שפורסם הבוקר מעריך כי ביממות הקרובות צפויה עלייה מחודשת בתחלואה. מגמת הירידה בתחלואה כמעט נבלמה. מקדם ההדבקה עלה ל-0.97. באמ"ן קוראים לשקול מחדש את צעדי פתיחת המשק הבאים בעקבות העלייה בתחלואה.

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין: ''פותחים את בוקר פורים בשמחת חג מהולה בדאגת קורונה. אתמול נפטרו שני צעירים חולי קורונה בני 24 ו-26. רוב הציבור מבין ומודע. אני מבקש לפנות לקומץ האנשים שיכולים להזיק לכולנו: הרף. תשאירו את המסיבות לאחרי הקורונה. על הטישים תוותרו הפעם''.

אדלשטיין הוסיף: ''מצוות השמחה בחג אסור לה לבוא על חשבון הציבור. במקום לשמוח עם האחר בואו נחשוב על האחר''.

סגר לילי הוטל על אזרחי ישראל אמש בשעה 20:30 ועד השעה 05:00 בבוקר. סגר דומה באופן שעות יוטל גם הערב ובמוצאי שבת.

במהלך הסגר, אסורה יציאה ממקום המגורים למעט למטרות החיוניות המותרות, כולל יציאה לעבודה מותרת, או יציאה עד 1,000 מטרים ממקום המגורים. איסור זה יחול גם לגבי מי ששוהה בבתי אירוח.

כמו כן נאסרה פתיחת בתי עסק בשעות הסגר, למעט עסקים חיוניים. נאסר על קיום מסיבה במהלך שעות הסגר ואסורה שהייה בבית של אדם אחר.

הקנס על הפרת הסגר או שהייה בבית של אדם אחר הוא 500 ש"ח. התקנות לא יחולו על יישוב שמרבית תושביו אינם יהודים ובאזור מזרח ירושלים.