ח"כ נפתלי בנט
ח"כ נפתלי בנטצילום: ערוץ 7

מפלגת ימינה מתחייבת למנוע בחירות חמישיות אם תיאלץ להכריע ביניהן לבין ישיבה בממשלה בראשות בנימין נתניהו.

הכתב הפוליטי של כאן חדשות, זאב קם, פרסם הבוקר כי בכירים בימינה אמרו בשיחות סגורות, "אם נצטרך לבחור בין בחירות חמישיות לבין הצטרפות לממשלת נתניהו, נבחר באופציה של ממשלת נתניהו".

מפלגת ימינה מסרה בתגובה: "רק ימינה בראשות בנט תחליף את נתניהו, תשמור על שלטון הימין ותחלץ את ישראל מהבוץ".

נזכיר כי בשבוע שעבר הבהיר בנט כי לא ישב בשום אופן בממשלה שאותה תוביל מפלגת שמאל.

"מה שאני רואה בכל הסקרים וגם מההתנהלות בשנתיים האחרונות הוא שנתניהו לא מסוגל להקים ולהחזיק ממשלה יציבה ולכן הגיע הזמן להחליף אותו וזה יקרה רק מימין", אמר בנט בראיון לכאן ב'.

לדבריו, "ימינה לא תשב בממשלה בהובלת השמאל כולל לפיד כראש ממשלה. לפיד יכול להגיד שהוא כל דבר, אבל בסוף לא נשב בממשלה בראשות השמאל. אין לנו בעיה שלפיד ישתתף בממשלה, אבל השאלה בקלפי היא בין נתניהו לביני".

"את נתניהו אפשר להחליף רק מימין כי הרוב הגדול של העם נמצא בימין ולא הגיוני שיהיה ראש ממשלה מהשמאל. לכן אני אומר למצביעי לפיד ואחרים: שהדרך היחידה להחליף את נתניהו היא להצביע עבורנו. אנחנו לא נמצאים בשום בלוק ובסופו של דבר מערכת הבחירות הזו היא בתוך המחנה הלאומי", הוסיף בנט.

הוא נשאל האם מפלגת הציונות הדתית תוכל לשבת בממשלה שיקים וענה כי בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר הם שותפים אפשריים. "כל מי שבעד מדינה יהודית ודמוקרטית נשב איתו - אנחנו נגד חרמות", דברי בנט.

לשאלה האם ישב, אם לא יהיה בעמדת הרכבת ממשלה, בקואליציה בראשות גדעון סער ענה בנט, "אני מוכן לשבת בכל ממשלה לאומית. המטרה היא להחליף את נתניהו והיום זה חיוני מתמיד".