שיווק
שיווקFREEPIK

שיווק באינטרנט הוא מונח שכל בעל עסק צריך להכיר כיום לעומק. בניגוד לתקופות אחרות בעבר, שבהן אמצעי השיווק הדומיננטיים היו הרדיו, הטלוויזיה והעיתונות הכתובה, כיום כל בעל עסק יכול לפרסם את עצמו בקלות בעזרת שיווק דיגיטלי באינטרנט.

הסיבה המרכזית לכך שבעלי עסקים מכל הסוגים צריכים לדעת מה זה שיווק באינטרנט ואיך עושים אותו נכון, היא שהלקוחות הפוטנציאליים שלהם מבלים זמן רב באינטרנט וברשתות החברתיות. מעבר לכך, כל חיפוש של מוצר או שירות שהם מעוניינים לרכוש, מתחיל כיום בדרך כלל בחיפוש בגוגל. זה נכון לגבי מוצרים מכל הסוגים, וגם לגבי שירותים שונים שחברות עסקיות מספקות.

הצרכן הממוצע, שרוצה לרכוש מוצר כלשהו, ייכנס לגוגל ויחפש מידע אחר המוצר. לאחר מכן, הוא יבדוק אתרי השוואות מחירים ויראה איפה הכי כדאי לו לקנות את המוצר. בסוף התהליך הזה, יש סיכוי לא קטן שהוא יבחר להזמין את המוצר הזה ברשת, מבלי להיכנס פיזית לחנות אפילו פעם אחת.

בנוסף לכך, צרכנים ולקוחות פוטנציאליים נמצאים זמן רב באתרים שונים מדי יום, ולכן קל מאוד לפנות אליהם באמצעות קידום ממומן. מודעות ממומנות שמופיעות ברשתות החברתיות, בגוגל ובאתרים שונים יכולות להיות בעלות ערך שיווקי רב, כפי שיוכל לומר לכם כל נציג של משרד פרסום בתחום השיווק הדיגיטלי. זאת במיוחד כאשר פלטפורמות רבות של פרסום באינטרנט מאפשרות לבצע פילוח ממוקד ויעיל מאוד של קהלי היעד שיהיו חשופים למודעות הממומנות.

קידום ממומן בגוגל

אי אפשר להתייחס לשאלה מה זה שיווק באינטרנט, מבלי להבין איך עובד הפרסום הממומן ברשת. המקומות שבהם הפרסום הממומן הוא ככל הנראה היעיל ביותר, הם גוגל והרשתות החברתיות. קידום ממומן בגוגל הוא צורה נפוצה מאוד של שיווק ברשת, והוא מאפשר להציג מודעה בתשלום מעל תוצאות החיפוש הרגילות (האורגניות). מודעה זו נראית כמו תוצאת חיפוש סטנדרטית, אך מצוין לידה שהיא מודעה.

כאשר יוצרים קמפיין כזה בגוגל, ניתן לבחור את מילות המפתח שתשמשנה כטריגר להופעת המודעה. בעזרת בחירת מילות המפתח וכן בחירת פרמטרים נוספים של אפיון של קהל היעד, ניתן להבטיח שהמודעה תופיע רק כאשר מתבצע חיפוש שרלבנטי עבורה.

אחד מהיתרונות של הפרסום בגוגל, הוא שמודל התשלום בו הוא PPC – תשלום עבור קליק. זה אומר שהמפרסם משלם רק בכל פעם שאחד מהגולשים לוחץ על המודעה שלו, ולא בכל פעם שהיא מופיעה. כך ניתן לקבל תוצאות הרבה יותר אפקטיביות לכל קמפיין, ולשלם רק על הפעמים שאכן גולש מסוים הביע עניין במודעה. בנוסף לכך, ניתן להגביל את התקציב החודשי בקלות, כך שעסקים קטנים, למשל, יכולים להרים קמפיין אפקטיבי בגוגל תוך הוצאה של תקציב שמותאם ליכולת הכלכלית שלהם.

קידום במדיה החברתית

בדומה לגוגל, ניתן להריץ קמפיינים במודל PPC גם ברשתות החברתיות, כמו פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר וטיק טוק. פרסום ברשתות החברתיות הוא יעיל מאוד גם כן, מאחר ומיליוני ישראלים נוהגים באופן קבוע להשתמש בהן, וניתן לפנות אליהם בדרכים מגוונות ברשתות האלה, תוך שימוש במודעות מסוגים שונים.

לכל רשת חברתית יש את אמצעי הפילוח שלה, וניתן ברובן לבצע קמפיין שקהלי היעד שלו מוגדרים בצורה מאוד מובחנת ומדויקת, על פי הצרכים של העסק המפרסם והאפיון של קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלו.

קידום אורגני של אתרים

צורה נוספת של שיווק באינטרנט היא קידום אורגני של אתרים. מדובר בביצוע קמפיינים שמטרתם להביא את אתר העסק או החברה למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש בגוגל של מונחים רלבנטיים. חברות פרסום רבות מתמחות בסוג זה של קידום, ומדובר בדרך כלל בתהליך הדרגתי וממושך למדי, אך יעיל ואפקטיבי מאוד מבחינה שיווקית.

איך נעזרים במשרד פרסום שמבין מה זה שיווק באינטרנט?

הפופולריות הרבה של קמפיינים שיווקיים באינטרנט, הובילה לכך שצמחו סוכנויות פרסום רבות בארץ שמבינות מה זה שיווק באינטרנט ומציעות שירותים בהתאם. בכל הארץ קמו משרדי פרסום המציעים שירותים בתחום השיווק הדיגיטלי, ותוכלו למצוא בקלות משרד פרסום בראשון לציון ובמרכז הארץ, בצפון הארץ, או בדרומה.

משרדי הפרסום האלה מציעים בדרך כלל שירותים של קידום אורגני של אתרים, קידום ממומן בגוגל ובמדיה החברתית וכן סוגים שונים של שירותים נוספים, כמו הפקת סרטונים, הפקת תוכן איכותי לאתרים ועוד. מכיוון ששיווק באינטרנט מתאים לכל סוגי העסקים והחברות כמעט, ניתן למצוא משרדים שמתמחים בעסקים קטנים עם תקציבי פרסום קטנים, וגם במשרדים שמנהלים קמפיינים ברשת בשווי של מיליוני שקלים.

בסופו של דבר, לשיווק באינטרנט יש כוח עצום, ופוטנציאל עסקי רב ביותר. אם אתם בעלי עסקים ועדיין לא נכנסתם לתחום הזה באופן רציני ומשמעותי, כנראה שזה הזמן הנכון להתחיל.