כך תקדמו את האתר בגוגל - צעדים ראשונים למתחילים

סוף סוף האתר החדש שלכם מוכן וכעת כל שנותר הוא להתחיל לפרסם אותו בגוגל. חשוב שתדעו כבר עכשיו שקידום הוא תהליך ארוך

תוכן שיווקי , ט"ז באדר תשפ"א

כך תקדמו את האתר בגוגל - צעדים ראשונים למתחילים-ערוץ 7
קידום אתרים
FREEPIK

סוף סוף האתר החדש שלכם מוכן וכעת כל שנותר הוא להתחיל לפרסם אותו בגוגל.

חשוב שתדעו כבר עכשיו שקידום הוא תהליך ארוך, אינסופי אפילו, שאמור להמשיך ולהשתפר כל הזמן ובמטרה להגיע לתוצאה כמה שיותר גבוהה ולהישאר בה. מה תצטרכו לדעת לפני שאתם בכלל מתחילים? מומחה הקידום והשיווק האינטרנטי עדן שרעבי מפרט הכל:

מאחורי הקלעים של גוגל

בגוגל כולנו יודעים איך להשתמש : מקלידים שאילתה, גוגל מספקים לגביה תוצאות ואנחנו בוחרים על איזו מהן ללחוץ. אבל כדי להבין את עולם ה-SEO לעומק, צריך להבין שיש התרחשות רבה מאחורי הקלעים שקובעת מי מבין כל האתרים הקיימים יוצג, באיזה מיקום ולפעמים גם באיזה אופן. נניח שאנחנו מחפשים מדפסת צבעונית – כיצד גוגל "יודע" את מי מבין כל העסקים וכל האתרים שיש בהם מדפסות להציג? איך הוא בוחר מי תהיה התוצאה הראשונה בעמוד הראשון (שגורף אליו את מרבית תנועת הגולשים) ומי יופיע בעמוד השישי?

כדי שגוגל יוכל לקבל את ההחלטה הזו, הוא בודק אתר-אתר ומדרג אותו. על סמך מה הדירוג נקבע? על פי מהירות הטעינה של האתר (תוך כמה זמן הוא עולה במלואו), איכות התוכן הקיים בו, הגרפיקה, חוויית המשתמש ועוד למעלה מ-200 פרמטרים שונים שגוגל עצמה איננה חושפת. כל מאות הפרמטרים הללו משוקללים לכדי נוסחת אלגוריתם סודית וקובעים את סדר הדירוג של האתרים השונים, כך שהם יוצגו מהטוב ביותר ומטה בהתאם למה שהגולש חיפש.

הצעד הראשון: מחקר מילים

מאחר והדירוג הוא השלב הסופי בתהליך, נצטרך להתחיל מהפעולה הבסיסית ביותר שתעזור לו להשתפר והיא מחקר המילים (או מחקר מילות מפתח). אם יש לכם אתר בכל תחום, יש גולשים שבוודאי מחפשים אותו. מה בדיוק הם יקלידו בתוצאת החיפוש? מה יהיו המילים המדויקות שהם ישתמשו בהן? האם יכול להיות שהם יכתבו את אותו המלל בהטיות אפשריות של המילה או המשפט? מחקר המילים יסייע לנו להבין מה הגולשים מחפשים ואיך הם כותבים את מה שהם מבקשים למצוא, במטרה לשבץ את אותן המילים אצלנו באתר ולאותת לגוגל שצריך להציג גם אותנו.

טכניקות שיבוץ מילות המפתח באתר הן תורה שלמה בפני עצמה והיא שמורה לשלבים מתקדמים יותר בתהליך קידום אתרים אורגני.

הצעד השני: ארגון התכנים וקוד האתר

הפעולה הבסיסית הבאה שתידרשו לבצע כרוכה בהתאמות מרכזיות של האתר לגוגל, לרבות טעינה מהירה של האתר ושילוב תכנים המספקים ערך אמיתי ואותנטי לגולשים. גוגל דורשים לראות שאתם עונים על הצרכים של הגולשים שלהם ושהם מקבלים אצלכם מידע רלוונטי למה שחיפשו.

ככל שהמידע יהיה איכותי, עשיר ומתאים יותר, כך גוגל "ימליץ" עליכם באחת התוצאות העליונות. בנוסף, חשוב לשמור על ריענון בתכנים משום שגוגל מעניקים עדיפות לאתרים מעודכנים ומתחדשים בידע, עמודים ותכנים. שימו לב שתוכן בהקשר המקוון, הוא לא טקסט בהכרח וגם תמונות ווידאו יצטרכו להשתלב כאן. מאחר ויש להם ערך חיוני לחוויית הגלישה, כל המרבה בהם, הרי זה משובח.

הצעד השלישי: פנייה למקדם מקצועי

הצעד הבסיסי האחרון שיומלץ כאן הוא פנייה לחברת קידום מקצועית. חשוב שאת כל מה שפורט כאן תדעו עוד לפני שאתם פונים אליה, מה שיסייע לכם לדעת שפניתם לגורם איכותי ומנוסה יותר ולשלוט מולו לכל הפחות במונחי הבסיס כך שלא יהיה ניתן לבלבל אתכם. בחרו רק במקדמים עם מוניטין טוב (נסו לחפש מקדם אתרים בגוגל וראו מי העפילו לתוצאות העליונות) ושיעילותם מוכחת.