המגיש החרדי מנחם טוקר התייחס לתחקיר 'אולפן שישי' על ועדת החריגים, וקרא לאנשי העסקים להחרים את 'חדשות 12' ולא לפרסם שם.

"אולי קפצתי על עץ, אבל מנכ"ל אופטיקה הלפרין אמר לי שהוא מקפיא את התקציב לפרסום ב'קשת'", סיפר טוקר. "בשנה האחרונה אתה לא יכול להיות חרדי בערוץ 12". על התחקיר עצמו אמר טוקר כי מדובר ב''פייק ניוז מארץ הפייקים".

כאמור, ב''אולפן שישי'' דווח כי ועדת החריגים שאמורה להחליט מי יכנס לארץ ומי לא נגועה במאכערים, בקומבינות ובפרוטקציות. בכתבה נטען כי "הרוב המוחלט שמגיעים לארץ הם חרדים. אלפי ישראלים תקועים בחו"ל בלי יכולת לחזור הביתה, מסורבים שוב ושוב על ידי הוועדה, ורק בשביל מגזר אחד, שערי שמיים תמיד פתוחים. ומשהו פה לא נשמע הגיוני".

עובד חברת תעופה צוטט בכתבה: "זה טרפת מה שרואים שם. הייתי בפארסה של הטיסה בשדה. אין מי שיבדוק טפסי ועדת חריגים אז ביקשו מחברת התעופה, הצוות הפך לפקידים בודקי ניירות, 99% מהנוסעים שעולים על הטיסה - חרדים.

''יודעים פה בשדה על כל מיני רופאים שנותנים מסמכים מזויפים. חילונים שחיים בחו"ל אבל יש להם הורים בארץ, מה לעשות, מבוגרים, לא קיבלו אישור, ומצד שני יוצא מטוס חכור שלם לבר מצווה. זה שובר שיאים ברמות שאי אפשר להסביר", אמר העובד.

גורם בכיר במשרד התחבורה הדף בשיחה עם ערוץ 7 את הטענות לאפליה לטובה של חרדים בוועדת החריגים הדנה בבקשות לאישור יציאה לחו"ל ואישור חזרה לישראל.

הגורם מתייחס לטענות שעלו בתחקיר חדשות 12 שפורסם בליל שבת, ולפיו ישנה העדפה לחרדים באישורי הבקשות לעומת מבקשים אחרים שאינם חרדים. "אנחנו מטפלים בכל יום בכ-4,500 בקשות ומשתדלים לעשות את זה הכי מהר שאפשר. יש אנשים שמקבלים תשובה תוך חצי שעה, גם זה קורה", מסביר הגורם הבכיר בשיחה עם ערוץ 7.

"הוועדה היא מקצועית. גם אם היו"ר רוצה לעשות 'קומבינה' אין לו אפשרות. זה עובר את רשות האוכלוסין וועדה בין משרדית. כדי לעשות 'קומבינה' צריך 'לשחד' הרבה אנשים בדרך. אין לנו שום כוונה כזו", הוסיף.

"אגב, אין פה שום נציגים חרדים ושום נציגים של ח"כים חרדים. שום דבר כזה. החרדי היחיד פה הוא הנציג של משרד התפוצות", ציין הגורם הבכיר.