בנימין נתניהו
בנימין נתניהוצילום: קובי גדעון / לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתייחס הבוקר (שני) לפיצוץ בסוף השבוע בספינה ישראלית בעומאן.

"זו אכן פעולה של איראן, זה ברור. היא האויבת הגדולה ביותר של ישראל ואנחנו מכים בה בכל האזור. לא יהיה לאיראנים נשק גרעיני – עם או בלי הסכם. את זה אמרתי גם לידידי ג'ו ביידן", דברי נתניהו בראיון לכאן ב'.

נתניהו נשאל על משפטו ודחה טענות לפיהן הוא מנסה לעכב את הדיונים. "אנחנו לא מבקשים דחיות, אלא רק את מה שמקובל בחוק. אלו תיקים תפורים שמתפוררים לנגד עינינו, וגם מזה נצא יפה מאוד".

ראש הממשלה התייחס גם לחזרת תלמידי כיתות ז'-י' ללימודים. "אנחנו דנים בהקדמת החזרה של תלמידי החטיבות ליום רביעי, יש גם שיקולים שאומרים לחכות עד ליום ראשון שלאחר מכן. אנחנו נאריך באופן התנדבותי את הלימודים גם בחודש יולי, יש לנו את הכסף לעשות את זה, אנחנו הכלכלה כמעט הכי חזקה בעולם לפי דירוג האשראי ומצב השקל".

נתניהו הגיב לביקורת שהופנתה כלפיו לפיה הוא מייחס את הצלחת מבצע החיסונים לעצמוץ "עשיתי יותר מ-30 טלפונים למנכ"לי פייזר ומודרנה. אני מדבר איתם כמעט כל יום והם אומרים חד משמעית שלולא ההתערבות שלי לא היינו מקבלים את החיסונים. ברור שיש לנו גם מערכת בריאות יוצאת מן הכלל כדי לחלק את זה, והם עושים עבודה פנטסטית בקופות, אבל אם לא הייתי מביא את החיסונים – זה לא היה עוזר".

על ההחלטה להעביר חיסונים לכמה מדינות בתמורה לתמיכה מדינית אמר ראש הממשלה, "נתנו 30-25 אלף חיסונים, אפילו פחות, ואני גאה בזה. זה לא על חשבון אזרחי ישראל, זה לא מהווה אפילו שעה של חלוקה. יש לנו מיליוני חיסונים, די והותר לכל אזרח, אפילו חיסון אחד לא נגרע, זה סתם עוד נה נה נה".

כשנשאל לגבי מערכת הבחירות ענה, "סער אמר שהוא הולך עם לפיד, ולפיד חייב ללכת עם העבודה ומרצ – אין להם דרך אחרת. גם בנט קשר את עצמו ללפיד בהסכם עודפים".