סכין (אילוסטרציה)
סכין (אילוסטרציה)צילום: iStock

שופט בית משפט השלום בנתניה, גיא אבנון, דחה את טענתו של סנגור שביקש לכפור בעובדה שלהב סכין יפנית שנתפס על גופו של עצור מהווה "סכין" ועל כן החזקתו נחשבת ל"החזקת סכין".

הכרעת הדין ניתנה בכתב אישום שהוגש נגד מחמוד סחאר, אשר בעודו עצור בבית הסוהר רימונים נתפס בחיפוש שנערך עליו להב של סכין יפני כשהוא מוסלק בתוך פנקס טלפונים.

בבית המשפט טען הסנגור כי אין מדובר בסכין האסורה בהחזקה, אלא בסכין חיתוך שנועדה לצורך עבודה לעשיית מסגרות לתמונות.

אולם, בהכרעת דינו קבע השופט אבנון, "החפץ נראה כמו סכין, בעל תחושה פיזית של סכין, משקל של סכין, ניתן לחוש ואף להבחין בעין בלתי מזוינת בקצה הלהב המחודד. מכאן, ברי כי מדובר בסכין כהגדרתו בסעיף 184 לחוק העונשין".

השופט דחה את הטענה שנדרשת חוות דעת של מומחה לנושא על מנת לקבוע שמדובר בסכין, וקיבל את הקביעה שכל שוטר ותיק יודע מהי סכין.

השופט ציטט תחילה את עדותו של השוטר מנשה אופק, אשר השיב לשאלת הסנגור, "אין במשטרת ישראל מי שקובע חוות דעת לגבי סכין. יש מי שמוציא חוו"ד לגבי נשק או סמים והוא צריך לעבור קורסים ולהיות מוסמך. לגבי סכין שוטר שהוא וותיק יכול לראות את החוק ולרשום את זה וזה מקובל".

בהמשך לכך ציין השופט, "תשובתו של מנשה מקובלת עליי. הגדרת מוצג כסכין איננה מחייבת הסמכה משטרתית מיוחדת, וממילא חוות דעתו כי מדובר בכלי בעל להב המסוגל לדקור או לחתוך – לא נסתרה על ידי ההגנה".