ח"כ יעקב טסלר: אני מתביישערוץ כנסת

הזעם ברחוב החרדי על אירועי שושן פורים, הגבלות התחבורה לירושלים ומה שנתפס כאפליית חרדים באפשרות להיכנס לעיר, ממשיך להכות גלים גם היום במליאת הכנסת.

ח"כ יעקב טסלר נשא היום (שני) נאום תקיף במליאת הכנסת, בו תבע תשובות על אירועי יום אתמול ותקף בחריפות את מי שלדעתו אחראי למחדלים.

"כחרדי וכנציג ציבור, אני עומד פה היום ואני מתבייש. פשוט מתבייש. אני מתבייש מפני כל אחד ואחת ששרכו רגליהם אתמול בצידי הדרכים לירושלים קילומטרים על גבי קילומטרים, על עולליהם ומטלטליהם, תוך סכנת חיים, רק בגלל החלטה בלתי סבירה ובלתי הגיונית לאסור את תנועת התחבורה הציבורית לירושלים וממנה.

אני מתבייש מפני כל אחד וכל משפחה שהגיעו או יצאו מירושלים לפני החלטת הממשלה החפוזה, ונתקעו מחוץ לביתם עד היום בבוקר, ללא יכולת לשוב לביתם.

אני מתבייש מהנהגים ברכבים הפרטיים, שלא חלה עליהם שום מגבלה ועם זאת, לאחר שעות של זחילה בפקקים, סורבו מעבר במחסום ונאלצו לשוב על עקבותיהם, רק כי הייתה להם חזות חרדית.

אני מתבייש מפני מאות האלפים שעודדנו אותם להתחסן, למרות החששות ולמרות הפחדים, רק כדי שיוכלו לחוג את החגים במחיצת בני המשפחה ותקוותם נמוגה באוויר הירושלמי.

כנציגי ציבור, הציבור רואה בנו אחראי ובמידה מסוימת של צדק. ואם אנחנו אחראיים לבושה הזו, נדרוש גם לקבל תשובות.

ראש הממשלה! אתה רואה בנו שותפים, וקיבלת מאיתנו נאמנות. אבל הפעם תורך: אתה זה שחייב לנו תשובות! חובת ההוכחה הפעם עליך.

נדרוש תשובה לשאלה - מי בער לו להביא במחטף ביום שישי החלטת ממשלה, לאסור את התחבורה הציבורית וההסעות המאורגנות רק בירושלים.

אם הסיבה הייתה למנוע התקהלויות היו צריכים לאסור את התחבורה הציבורית בכל ימי הפורים ובכל הארץ, ואם לא - מה ההיגיון רק בירושלים, ברגע האחרון ובלי לדון על ההשלכות לגבי אלו שכבר יצאו מהבית עוד קודם ונשארו תקועים מחוץ לבית עד היום בבוקר.

יתרה מכך, אם רצו למנוע התקהלות, למה אסרו גם על יציאה מירושלים בתחבורה הציבורית?
ולמה האיסור חל עד אמש בחצות הלילה?.

נדרוש תשובה לשאלה - איך זה שלמרות ההפרות החמורות ביום הפורים במגזר הכללי, הוחלט על אכיפה מוגברת ביום ראשון דווקא כלפי המגזר החרדי? המגזר החרדי הוא המוביל בשבועות האחרונים בנתוני ההדבקה והתחלואה הנמוכים, אבל דווקא כלפיו הוחלט על אכיפה מחמירה.

נדרוש תשובה לשאלה - מי נתן את ההנחיה לשוטרים לבצע אכיפה סלקטיבית במחסומים ולא לאפשר לחלק מבעלי הרכבים בעלי חזות חרדית להיכנס לעיר בניגוד גמור להוראות הממשלה?
ובכלל - איך המשטרה נותרה אדישה למראה האלפים הצועדים בשולי הכביש, תוך סיכון חיים ממשי, ולא עשתה דבר. ולא רק שלא עשתה דבר, היא אף מנעה מנהגים חולפים לאסוף את הצועדים מצידי הכביש ואיימה עליהם בקנסות.

הלסדום היינו?

לא נערכו עם אף תכנית, במיוחד בהתייחס לנתוני המחלימים והמתחסנים הגבוהים. קיבלו החלטות המעוררות שאלות נוקבות, ולא נרפה עד שנקבל תשובות.

לא ניתן להפוך בחסות הקורונה לשק החבטות של המדינה.

רובו המוחלט של הציבור החרדי שומר על ההנחיות ומסע השיימינג שאנחנו עוברים, המתיר כל פעולה ומשחרר כל רסן, ללא ביקורת וללא כל מגבלה, תסתיים כאן. די"