הוריה של רנה שנרב
הוריה של רנה שנרבצילום: יהונתן גוטליב

בני משפחתה של רנה שנרב הי"ד שנרצחה בפיגוע זועמים על התנהלות בית המשפט הצבאי בעופר שאישר את הסדר הטיעון בין פרקליטות איו"ש לבין המחבלת חאלידה ג'ראר.

על פי כתב האישום, ג'ראר, שימשה כראשת ארגון הטרור החזית העממית יחד עם שני בני אדם נוספים, בעת שמחבלי הארגון הוציאו אל הפועל את הפיגוע בו נרצחה הנערה.

עם זאת, חרף כל רכיבי החומרה, בהסדר שהוצג ואושר על ידי בית המשפט הוטלו על ג'ראר רק 24 חודשי מאסר לריצוי בפועל – 20 חודשי מאסר בגין הרשעתה החדשה והפעלה של העונש המותנה שנגזר עליה בעבר, חלקו בחופף וחלקו, 4 חודשים, במצטבר ל- 20 החודשים שהוטלו עליה בגין הרשעתה החדשה.

הרב איתן ושירה שנרב מסרו בתגובה להחלטה, "בסמוך לאחר הרצח של רינה פעלו כוחות הביטחון, חיילי צה"ל והשב"כ, באופן רציף על מנת לעצור את המחבלים שהיו אחראים לרצח. במסגרת זו, נעצרו למעלה מחמישים מחבלים מהחזית העממית".

"לאט לאט, המחבלים שנעצרו משתחררים בעקבות הסדרי טיעון מקלים שאליהם מגיעים. הסדרי הטיעון מביישים את החיילים ואת המאמצים שהושקעו על מנת להביא את המחבלים לדין פוגעים, פגיעה קשה בהרתעת מדינת ישראל. עונשים אלו, לא יימנעו את הפיגוע הבא", הוסיפו ההורים.

סא"ל (מיל') עו"ד מוריס הירש, ששימש בעבר כפרקליט איו"ש והיום מייצג את משפחת שנרב הוסיף,
"העונש שהוטל על ג'ראר אינו הולם את חומרת העבירה בה היא הורשעה ונסיבותיה. על פי חוק המאבק בטרור, מחבל שעומד בראש ארגון טרור בזמן שהארגון מבצע רצח, דינו מאסר עולם, ועונש זה בלבד. אבל מכיוון שהפרקליטות הצבאית עיכבה את אימוץ החוק באיו"ש, ג'ראר זכתה מההפקר, והועמדה לדין על פי הדין הישן. העונש שהוטל על ג'ראר פוגע פגיעה קשה ביותר בהרתעת מדינת ישראל.