בית קפה
בית קפהצילום: איסטוק

הממשלה אישרה הערב (שני) את הפעימה השלישית של מתווה ההקלות שהציג לפני כמה ימים ראש הממשלה בנימין נתניהו.

על פי ההחלטה החל מיום ראשון, ישובו ללימודים בכיתות תלמידי ז'-י' בערים ירוקות וצהובות.

בנוסף, מסעדות ואולמות אירועים ייפתחו למתחסנים ומחלימים (התו הירוק).

במסעדות, כך על פי המסתמן, יוכלו כל הבאים לשבת בתנאי ריחוק גם במקומות שיוקצו להם מחוץ לבתי האוכל, אך בתוכן יוכלו לשבת רק מי שהתחסנו בשתי מנות חיסון או החלימו מהנגיף.

מגבלת ההתקהלות תגדל ותעמוד על 20 שוהים בפנים ו-50 בחוץ מלבד בערים אדומות שבהן תישאר המגבלה של 10 שוהים בפנים ו-20 בחוץ.

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, אמר בישיבת הממשלה כי "מקדם ההדבקה בעלייה תלולה וצפוי לעלות עוד יותר בימים הקרובים. ממליץ לא להקדים שום חלק בפתיחת המשק". אש עוד המליץ כי המדדים הנדרשים לפעימה הבאה שמתוכננת בשבוע הבא הינם ארבעה מיליון מחוסנים (בעלי תו ירוק), בעוד כיום אלו עומדים על 3.37, מקדם הדבקה קטן מ-1 ומספר חולים קשים שלא גדול מ-750.

מהשבוע הבא, תורחב רשת הטיסות מישראל ואליה לעשרה יעדים במקום השניים שיש כיום. מספר הישראלים שיכולים לעבור בנתב"ג עומד על 3,000 והוא יעלה ל-5,000 תוך שבוע.

מחר יביא משרד התחבורה לאישור משרד הבריאות בקשה לבדיקות קורונה מהירות לפני ההמראה מכל יעד לישראל. הבדיקות יתנו תשובה תוך 15 דקות ויאפשרו הרחבה של יעדי הטיסות. משרד הבריאות יאשר מחר את הצעדים.

מוקדם יותר הודיע משרד הבריאות למנהלי קופות החולים כי החל ממחר ניתן יהיה לחסן מחלימים מקורונה החל מגיל 16.

החיסון יתבצע למי שעברו שלושה חודשים מיום שהחלים מהנגיף והמתחסנים יקבלו מנה אחת בלבד.

קופת חולים כללית כבר החלה היום, עוד לפני ההודעה הרשמית, לזמן מחלימים העומדים בקריטריונים להתחסן. בימים האחרונים כבר השתמשו קופות החולים השונות בעודפי חיסונים כדי לחסן עשרות מחלימים באזורים שונים ברחבי הארץ.