מוטי שומרון
מוטי שומרוןמכון התורה והארץ

האגרונום מוטי שומרון מסתובב כבר מספר חודשים בין הרשויות ברחבי הארץ על מנת לרתום אותן לנושא השמיטה, והוא מספר על ההערכות המתקיימת בימים אלו.

''העיריות הן בין צרכניות הגינון הגדולות ביותר במדינת ישראל, בגנים העירוניים, בפארקים, בשדרות ואיי תנועה, פיתוח קרקע עתידי, ועוד פרויקטים רבים שבשמיטה אי אפשר לבצע", מסביר שומרון. ''על מנת שהשמיטה הציבורית תשמר, חייבים להערך מראש, לכוון תקציבים באופן נכון להשקעה בשתילה בשישית ובשמינית, לתעדף פרויקטים בשישית, לשתול בשישית צמחיה רב שנתית, וללמד את כל מחלקת הגינון בעיריה כיצד לתחזק את הגינות במהלך שנת השמיטה".

כ-60 עיריות כבר קיימו ישיבות הכנה לקראת השמיטה, וקיבלו יעוץ פרטני מקצועי והלכתי ממכון התורה והארץ. מדובר בערים דתיות וחילוניות, חרדיות ומסורתיות.

"מרגש לראות את ההיענות והרצון של כלל המגזרים לשמור שמיטה כהלכתה, למרות הקושי והמורכבות שבדבר", אומר מוטי שומרון, "אנו קוראים לכל העיריות שעדיין לא החלו להתכונן לכך, להתחיל כבר כעת, ניתן לפנות אלינו ואנחנו נשתדל לתת את כל הכלים והמידע כדי לסייע לכם לעשות זאת.

''לתושבים אנחנו קוראים – בידקו שהעירייה או המועצה שבה אתם גרים מתכוננת לשבות בשנה הקרובה, תעלו את הנושא, תפעילו לחצים, ותביעו ענין, כדי שבשנה הבאה יהיו לכולנו ערים נאות ללא חילול שמיטה במרחב הציבורי", הוסיף שומרון.