אבינועם הרש
אבינועם הרשעצמי

שום דבר לא הצליח להכין אותי, תלמיד כיתה ו' פעור ,לחוויה שטלטלה לי את העולם: פתיחת מכתב התשובה מהישיבה שחלמתי להתקבל אליה בגלל שכל החברים שלי הלכו לשם.

פתחתי בידיים רועדות את המכתב וגיליתי לתדהמתי שיש לי הרבה מאוד כישורים אבל שהם יוכלו להתאים יותר לישיבה אחרת כי לישיבה הזו, שרציתי להתקבל אליה התברר לי שהם פחות מתאימים.

עד עכשיו אני זוכר את מראה האסלה שהלכתי אליה לאחר שהתחלתי להקיא את עצמי לדעת: זהו? אז זה מה שאני שווה? כלום מכלום? אני עד כדי דפוק שהישיבה הזו, שהחברים שלי התקבלו אליה בקלות לא מעוניינת בי? ומה אני בכלל אמור להגיד להם עכשיו? תקשיבו חבר'ה, אז מסתבר שאני לא ברמה שלכם ואני לא ראוי להיות אתכם ביחד בישיבה ולכן אנחנו נאלץ להיפרד?

הוריי היקרים עשו איתי עבודה באמת מדהימה וניסו ככל יכולתם לעזור ולעקל לספוג ולהעניק לי מצופים, אלא שלמרות הכול הכאב היה כל כך גדול ועמוק וחודר.

היום חיכו אלפי בנות בציפייה ובמתח אין סופי אלפי בנות לתשובות מבחני הקבלה שהן עשו לאולפנות שאמורות להגיע אליהן למייל.

כל כך הרבה פחד וחשש וספקות ודימוי עצמי שמונח בראש הבמה של כיכר העיר מונחים במייל אחד.

הנשמות הצעירות הללו לא יודעות או מבינות שיכולים להיות מיליון סיבות לאי הקבלה שלהן לאולפנה שהם רצו להתקבל אליה: רובם יכולים להיות מוצדקות בהחלט, מקצתם אנחנו מעדיפים לא לכתוב עליהן כי לא יכול להיות שב2021 עדיין יש שיקולים כאלו בתהליך קבלה של בת לאולפנה מסוימת.

באותו יום שלא התקבלתי לישיבה והייתי מפורק נודע לי שגם חבר נוסף לא התקבל לישיבה הזו. כל כך רציתי להתקשר אליו אבל נמנעתי בגלל שהייתי בטוח שהוא מפורק בדיוק כמוני.

ובדיוק בגלל זה כל כך הופתעתי כאשר הוא הופיע בפתח הבית שלי עם נעלי כדורסל ואמר לי: "אתה בא למגרש?".

"תגיד אתה צוחק עליי?" שאלתי אותו ברצינות. "אתה לא מבואס לגמרי שלא התקבלת?"

"נראה לך" הוא אמר לי בצחוק גדול: "אם אני אתן לכל ישיבה להחליט עליי לאיפה אני אגיע? אני יודע מה אני שווה וגם מיליון ישיבות לא יוכלו לערער לי את הביטחון".

לא יודע אם זה מעניין אתכם או את הישיבה שלא קיבלה אותו, אבל אותו חבר סיים כעבור כמה שנים קורס טיס והיה טייס F15. מה אתם יודעים, מסתבר שהתחקיר של הנהלת הישיבה הזו היה פחות מוצלח מהתחקיר של חיל האוויר.

אז הורים יקרים: זה הזמן לדבר עם הבנות שלכם על הדימוי העצמי שלהן, להסביר להן למה דחיות וכשלונות בחיים הן רק עוד שלב בדרך להצלחה ובטח שלא אמורים לפרק אותן ולהוריד אותן למטה.

לתת לבנות שקיבלו מכתב שלילי את כל הכלים והכוח המשאבים והעוצמות בכדי שיוכלו לצמוח מהכישלון הזה ולהבין שאף אולפנה לא תוכל להקטין אותן ולגעת להן בביטחון העצמי

היום הזה חשוב לכם ההורים בדיוק כמו שהוא חשוב לבנות שלכן, היום יותר מתמיד הם זקוקות לכם. אל תפספסו את הרגע.