ח"כ פינדרוס
ח"כ פינדרוסצילום: חזקי ברוך

יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ יצחק פינדרוס, עורר סערה לאחר שאמר בכנס של ארגון עיתים ואתר כיפה: "מי שהתגיירה בגיור צה"לי היא שיקסע. אם מישהו מתחתן איתה - האבא צריך לשבת שבעה".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר כי ''פרויקט ׳נתיב׳ הוא מהחשובים לעם היהודי וכפוף לפסיקה בגיור כפי שקובעת הרבנות הראשית. לא בג"ץ והתנועה הרפורמית וגם לא חברי כנסת שמזלזלים בגיורים הממלכתיים בצבא ההגנה לישראל יקבעו מיהו יהודי''.

חבר הכנסת צבי האוזר (תקווה חדשה) תקף: ''מקומם לראות איך חבר הכנסת פינדרוס שכח שדרך ארץ קדמה לתורה ופוגע בלי להסס באלפי חיילות וחיילים. ביטחוננו וביטחונו של פינדרוס יובטח על-ידי אלה הנלחמים על נצח ישראל. לא ניתן להשפילם ולהוציא אותם מחוץ למחנה''.

חברת הכנסת יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו הגיבה, ''פינדרוס שם את הדברים על השולחן. העסקנים החרדים הם הגזענים הכי גדולים. אם למישהו הייתה מחשבה שאפשר להגיע איתם למשהו בהדברות אז לא. מבחינת העסקנים החרדיים יש יהדות אחת, היהדות שלהם- 'האליטיסטים וטהורי הדם' וכל השאר הם אורחים. חייבים שינוי כיוון, להחליף את השלטון אחרת איראן כבר כאן''.

יו"ר ימינה ושר הביטחון לשעבר נפתלי בנט: "בושה. פינדרוס מזלזל ופוגע באלפי חיילי צה"ל אשר השלימו תהליך של גיור כהלכה. לא אתן לאף אחד לפגוע בהם".

לאחר הסערה שיצר במערכת הפוליטית, פינדרוס פרסם הבהרה: "למען הסר ספק, השימוש במילה שיקסע מהפאנל שפורסם הבוקר היה בהכוונה למשמעות הדתית שלה, לאמור, הגיור הוא רק על פי ההלכה והלכה לא יכולה להיקבע בחוק ולא בבג"ץ. גיור שאינו על פי ההלכה אינו תופס והנשים הללו אינן יהודיות".

"כל ניסיון להוציא את הדברים מהקשר ולטעון כאילו יש כאן זלזול בתרומתן לביטחון המדינה הוא ניסיון מעוות. גם חסידי אומות העולם לאורך ההיסטוריה היו אנשים נפלאים ובכל זאת אינם יהודים, וכך גם לוחמים רבים בני העדה הדרוזית שאנחנו מעריכים ומוקירים - אבל איש לא חושב אפילו בטעות שהם יהודים", אמר.