איילת שקד
איילת שקדצילום: Miriam Alster/Flash90

בואו נשים דברים על השולחן – איילת שקד לא הייתה זוכה בגמר כוכב נולד. למעשה, רוב הסיכויים שהיא אפילו לא הייתה עוברת אודישן. היא יודעת את זה, מפיקי הפרויקט והטכנאי באולפן ידעו את זה, ועכשיו, בעקבות הדלפה מרושעת, גם כל עם ישראל יודע את זה.

ראיתי את הסרטון המקורי, ראיתי את התגובות המרושעות שניצלו אותו להתנגח בשקד וראיתי גם את כל התגובות המגנות והמגוננות שטוענות ששרה לא צריכה לדעת לשיר ואין מה להתייחס לסרטון. ראיתי הכל. בדרך כלל אני נמנה על הקבוצה השנייה, של תומכי שקד, אבל הפעם אני נמנה דווקא על הקבוצה הראשונה שחושבת שבהחלט צריך לנצל את ההזדמנות ולהתייחס לסרטון.

זה נורא קל לעשות רק דברים שאתה טוב בהם, ואני חושב שאפילו מתנגדיה של שקד יסכימו שיש לא מעט כאלו, אבל צריך להיות מאוד אמיץ בשביל לעשות משהו שאתה לא טוב בו. בשביל להודות 'אני לא מושלם כמו שחשבתם'. שקד יכלה להישאר באזור הנוחות שלה ולפרסם הודעת תמיכה מסוג כלשהו, אבל היא החליטה שלא אכפת לה מה יגידו ושהיא מצטלמת לשיר הזה כי ככה היא החליטה.

נכון, כנראה היא לא חשבה שהסקיצה תתפרסם אלא רק גרסה ערוכה עם מוזיקה ברקע, ועדיין. גם אם זה רק באולפן, גם אם זה רק בפני מעט אנשים, היא הסכימה לחשוף צד פחות זוהר שלה, ולא יודע מה איתכם, בעיניי זה הרבה יותר מרשים מחברת כנסת שמצטלמת מנגנת יצירה של שופן. פי אלף יותר מרשים.

אז לא, אני ממש לא רואה סיבה להתבייש בסרטון הזה או להדחיק אותו. מעולם הדרישה שלי ממנהיג לא הייתה שיהיה לו קול יפה או יכולות מוזיקליות, אבל כן רציתי שיהיה בהם אומץ ואת היכולת להתעלם מהלעג של הסביבה. ולאיילת שקד יש אומץ, והרבה ממנו.