בית המשפט העליון
בית המשפט העליוןצילום: Yossi Zamir/POOL

ארגון ''רבני תורת הארץ הטובה'' המאגד את בכירי הרבנים בציונות הדתית תוקף את החלטת בג''ץ ולפיה ישראל תכיר בגיורים רפורמים וקונסרבטיביים.

''כל גיור שאינו על-פי ההלכה המסורה לנו מדורי דורות כגון גיור רפורמי או קונסרבטיבי, הינו הצהרה ריקה מתוכן ללא משמעות. גיור כזה לא הופך גוי ליהודי, לכן להחלטת הבג"ץ אין כל משמעות אמיתית ובטלה מעיקרה מכוחה של תורת ישראל בלשון חז"ל: 'אי עביד לא מהני'", כתבו הרבנים בקריאתם המשותפת.

הם הפנו קריאה לממשלה שתקום לאחר הבחירות: ''לחוקק חוק שיקבע שהגיור יעשה רק באחריות הרבנות הראשית לישראל''.

בארגון ''רבני תורת הארץ הטובה'' חברים בין היתר הרב חיים דרוקמן, הרב יעקב אריאל, הרב זלמן מלמד, הרב דב ליאור, הרב חיים שטיינר, הרב צפניה דרורי, הרב דוד חי הכהן, הרב איתן אייזמן, הרב יוסף ארציאל ועוד.

ח"כ בצלאל סמוטריץ': "תזכורת מדוע לא ריאלי לשים ערכים בצד"דוברות

רבה של העיר רמת גן לשעבר, חתן פרס ישראל הרב יעקב אריאל, הגיב גם הוא לפסיקת בג''ץ ולפיה ישראל תכיר בגיורים רפורמים וקונסרבטיבים ואף תאפשר לאותם מתגיירים לעלות לארץ במסגרת חוק השבות.

"אף רב לא יישמע לבג"ץ. ההלכה לא מכירה בזה ובג"ץ לא ישנה את ההלכה", אמר הרב אריאל לגלי צה''ל, "גיור רפורמי זה דקלרציה בלבד שלא הופכת גוי ליהודי. למעשה איש לא יצרף למניין גר שהצהיר הצהרה דקלרטיבית אצל רפורמים, איש לא יחתן אותו".

השר לשעבר משה ניסים, שמונה על ידי נתניהו ליצור מתווה גיור חדש, הסביר ברשת ב': ''לבג"צ לא הייתה ברירה, הוא נאלץ לתת את פסק הדין. בית המשפט, בכל ההחלטות, הפציר בכנסת לחוקק חוק והכנסת נמנעה מלטפל בעניין.

"בזמנו הצעתי להקים בתי דין לגיור וקבעתי שהגיור יהיה לפי דין תורה, והדיינים יהיו מוסמכי הרבנות הראשית. לא קיבלו את ההצעה כי לא הופיעו המילים 'תחת הפיקוח של הרבנות הראשית'. הם גרמו לפסיקת בג"ץ", טען ניסים.