ראש עיריית ירושלים משה ליאון במערת המכפלה
ראש עיריית ירושלים משה ליאון במערת המכפלהצילום: יח"צ

ראש עיריית ירושלים משה ליאון הגיע הבוקר (שלישי) לביקור במערת המכפלה, ובחברון כאורחו של ראש המועצה בחברון, הרב הלל הורביץ.

ליאון התפלל במערה ואמר כי מדובר בהתרגשות גדולה עבורו "התרגשתי לבקר היום בעיר האבות קריית ארבע - חברון, מקום קבורתם של מייסדי האומה היהודית, מפה עיר הקודש ירושלים יונקת את זהותה, ומחברת את גווניה ושבטיה של האומה היקרה שלנו. אני נפעם מהפיתוח של קריית ארבע חברון ומהמגוון האנושי החי בתוכה. במערה עצמה אמרתי פרק תהילים והתפללתי לבורא עולם 'מנע מגיפה מנחלתך',

שהקדוש ברוך הוא יהיה בעזרינו וירפא רפואה שלמה את כל עם ישראל ונחגוג כולנו יחד את חג החירות בשמחה ובבריאות איתנה עם משפחותינו".

ראש העיר ביקר בבית הכנסת העתיק "אברהם אבינו" ששוקם ונבנה מחדש לאחר החורבן במאורעות תרפ"ט, בתל- חברון, ובמוזיאון חברון בבית - הדסה.

ראש המועצה בחברון הרב הלל הורוביץ הודה לליאון, "העיר חברון שמחה ומתרגשת לארח את ראש העיר ירושלים בעיר האבות. חברון אחותה וקודמתה של ירושלים, מתברכת היום בברכת ירושלים - עיר הבירה. ידידי וחברי, ראש העיר משה ליאון כשכיהן בתפקיד מנכ"ל משרד ראש הממשלה היה שותף לבניינה וחיזוקה של חברון, וגם היום חברון לומדת ומתעצמת מפיתוחה ובניינה של ירושלים. אנחנו בחברון נערכים לבנייה של 100 יחידות דיור בשנים הקרובות, ובמקביל מתארגנים לפתיחת התיירות בשבועות הקרובים לקלוט מחדש את מאות- אלפי התיירים המבקרים את חברון ומערת המכפלה בכל שנה. תודה לך ראש העיר ירושלים היקר על החיבור המעצים של ירושלים וחברון."

במערת המכפלה
במערת המכפלהצילום: יח"צ