הרב יהושע שפירא
הרב יהושע שפיראצילום: יוני קמפינסקי

ארגון חותם קיים כנס מקיף שעסק בהשפעות ובשינויים שהתנועה הרפורמית מובילה בישראל, זאת בעקבות פסיקת בג"ץ המכירה בגיור הרפורמי או הקונסרבטיבי כיהודים לעניין חוק השבות.

במסגרת הכנס אנשי חותם ביקשו לענות על השאלות האם התנועה הרפורמית הינה גוון ביהדות או מהווה דת חדשה? מהי התנועה הרפורמית כיום ומהן מגמותיה? האם קבלת התנועה הרפורמית כחלק מהיהדות הינה חיבוק לאחים רחוקים או סכנה רוחנית ולאומית?

ראש ישיבת רמת גן, הרב יהושע שפירא אמר בהרצאה תחת הכותרת "רקבון והרס" כי התנועה הרפורמית המציאה דת אחרת, חלופית ובזה היא חמורה הרבה יותר מהעולם החילוני. הרב אמר כי התנועה הרפורמית רוצה להפוך את מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה. בשיטות מתוכננות, עם הרבה מאוד כסף והרבה מאוד כוונות זדון, כלשונו.

הרב שפירא הוסיף כי "אנחנו נמצאים היום במתקפה עזה של ניסיונות להכניס רפורמה ורפורמים לתוך מדינת ישראל. לא עוד, אלא שמתקפה זו, מקבלת לגיטימציה מתוך העולם הדתי והתורני. אם אנחנו מתנגדים להכנסת הרפורמה למדינת ישראל, אנחנו מוצאים עצמינו מואשמים שיש לנו שנאת חינם, שאנחנו רוצים לקרוע את עם ישראל, שאנחנו תוקעים חרבות בלב האומה ועוד כיוצא בזה".

בהרצאה שעסקה בשאלה האם חברי התנועה הרפורמית יהודים, אמרה רחל סלבצקי לשעבר יו"ר תנועת אמונה: "הרב משה פיינשטיין החרים והאשים את המנהיגות, אך את החברים בטמפל, הוא ראה כתינוקות שנשבו. אבל היום הוא לא היה אומר את זה. היום הוא לא יכול כי זה לא נכון. הם עדיין לא יודעים שום דבר. אבל פעם הם היו יהודים והיום רוב חברי הקהילה הרפורמית אינם יהודים לפי ההלכה. עברו חמישים שנה. נישואי תערובת, איבוד חברים בטמפלים והניסיונות של הרפורמים להתמודד איתם הביאו אותם רחוק עוד יותר ממה שהיו קודם".

עוד הסבירה סילבצקי כי הקהילה הרפורמית טוענת כי היא מונה כ-2.2 מיליון אנשים אך זה כולל כמיליון וחצי אנשים שמזדהים כיהודים ובפועל אין להם קשר ליהדות. דבר זה נובע מכך שכ- 80% מהנישואין בקרב בני הקהילה הרפורמית, הינם נישואי תערובת כך שרבים מבני הקהילה על אף שהם מגדירים את עצמם יהודים, אינם יהודים על פי ההלכה. לטענת סלבצקי, בקרב הקהילה הרפורמית ישנם יותר אנשים לא יהודיים מאשר בקרב עולי רוסיה.

אורן הניג מארגון ליב"ה דיבר על כך שהתנועה הרפורמית לוקחת חלק במאבקים של השמאל הקיצוני ואף הביא דוגמאות שונות לעמדות שהביע נשיא התנועה הרפורמית ריק ג'ייקובס, בארה"ב בנושאי דת ומדינה בהם עוסקים במדינת ישראל. בין הדברים אמר ג'ייקובס בנוגע לנישואי תערובת: "אני עודני שומע אנשים מדברים על נישואי תערובת כאילו זו מחלה. יהודים שמתחתנים עם יהודים הם ברכה, יצירת דרכים לבני זוג יהודים ולא יהודים לחיות חיים יהודיים הן ברכה. האתגר הקדוש של דורנו".

מארגון חותם נמסר: "התנועה הרפורמית הרסנית למדינת ישראל. מטרותיה הינן למסמס את המדינה היהודית ולהביא למדינה נטולת צביון וערכים משותפים -מדינת כל אזרחיה. בית המשפט הנמוך לצדק ביצע פיגוע חמור בזהות היהודית שלנו, וכולנו חייבים לפעול כדי לשנות את החלטת בג"צ המבישה שתביא להתבוללות ולהתאזרחות של מסתננים מכל רחבי העולם. מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו".

המוטציה היהודית
המוטציה היהודיתצילום: יח"צ