הרב רצון ערוסי
הרב רצון ערוסיצילום: הלל מאיר/TPS

הרב ד"ר רצון ערוסי, רבה של קרית אונו וחבר מועצת הרבנות הראשית אומר שיש להיאבק בהחלטת בג"ץ לאישור גיורים רפורמים וקונסרבטיביים לעניין חוק השבוע.

"זו החלטה מאוד בעייתית, משום שברגע שאתה בא ואומר שיש מישהו שאינו יהודי אבל ייקרא יהודי לפי חוק השבות. הדבר ייצור מצב שיהיו מאות אלפים שנקראים יהודים לפי אותו חוק שבות בזמן שהחוק הנישואין קובע שיהודי הוא רק מי שהתגייר לפי דת משה וישראל. אנחנו נצטרך לתת להם מענה – בדיוק כמו 300 אלף העולם מרוסיה אשר מכוח חוק השבות לא נתנו להם מענה עד היום - וזה מסלול שמביא לנישואין אזרחיים. הדבר הזה יוביל להפרדת הדת והמדינה והכרח לדתיים ולחרדים לנהל פנקסי יוחסין", אומר הרב ערוסי בראיון לערוץ 7.

לדבריו, "במדינת ישראל נאמר שהיא 'יהודית ודמוקרטית' בחוק יסוד ובג"ץ בא לקבוע מיהו יהודי תוך שהוא פוגע בחוק יסוד ומבטל את חוק הלאום שהופך לחסר ערך. ההחלטה של אתמול היא שערורייתית גם בגלל התקופה. הרי יודעים שעוד שבועות ספורים יש בחירות. 15 שנים חיכו השופטים, מדוע הם נחפזו כעת לפסוק אם זה לא היה רצון שהדבר יהיה נושא בבחירות ושאכן ניכנס למבוכה בנושא הזה בבחירות הקרובות? זה נושא חמור והתערבות פוליטית של ממש מצד השופטים".

הרב ערוסי קורא לתיקון הבעיה בשתי דרכים. "אם לא תהיה התגייסות פוליטית אדירה אשר תחוקק אחרי הבחירות שני חוקים: חוק התגברות שיבלום את האקטיביזם הנוראי של בית המשפט העליון וחוק נוסף שיקבע שהגיור ייעשה אך ורק על פי תורת ישראל. בלי שני החוקים הללו לא נוכל להתקדם הלאה".

"יש אגב עוד דרך. לפני כמה שנים התארגנה היהדות בישראל להפגנת חצי מיליון בני אדם שקטה ליד בית המשפט העליון וזה גרם לתזוזה אצל השופט אהרון ברק. אם היהדות לא תתייצב כאיש אחד להפגנה כזו פעם נוספת – שקטה ולא אלימה שתכלול תפילה ותקיעה בשופרות – זה יהיה מסר חשוב ביותר".

"על זה נאמר – 'אבל אשמים אנחנו'. כולנו אשמים במצב הזה. המחוקקים, השופטים, היהדות הדתית והחרדית אשר ידעה שזהו תפוח אדמה לוהט ולמרות הכל חשבה שפה ושם תקדם חוק ויהיה בסדר. היו צריכים להציף את זה ולהדהד את הבעיה בדעת הציבור הישראלית. אם היינו יוצאים במסע הסברה ענק, היתה בידינו היכולת ללכד סביבנו אנשים שרחוקים מתורה ומצוות אבל רוצים לשמור על הגחלת של העם היהודי", הוא מסכם.