איילת שקד באולפן ערוץ 7

שרת המשפטים לשעבר ח"כ איילת שקד (ימינה) הגיבה לסקרים האחרונים, והעריכה שמפלגת ימינה תעקוף את מפלגת תקווה חדשה של גדעון סער.

בראיון באולפן ערוץ 7 אמרה שקד "אתמול ראינו שאנחנו גם משתווים לגדעון סער ולהערכתי בתקופה הקרובה אנחנו גם נעקוף אותו".

לדבריה, "נתניהו נחלש ואני פונה למצביעי הימין בישראל - כדי לשמר את שלטון הימין צריך להצביע ימינה. ברגע שנקבל כח נדע היטב מה לעשות איתו ואיך לשתף כמה שיותר גורמי ימין בממשלה".

"יש 80 מנדטים של הימין, 30 מנדטים של השמאל ועשרה מנדטים של המפלגות הערביות", אמרה. "הימין צריך להישאר בשלטון עם ראש ממשלה של הימין".

ח"כ שקד התייחסה לפסיקת בג"ץ שהכריעה להכיר בגיורים רפורמים וקונסרבטיבים בנוגע לחוק השבות. "אמרנו כל הזמן שצריך לקבל ולחוקק חוק גיור ממלכתי, אחרת בג"ץ יפסוק", אמרה. "הם אמרו שזה מה שהם יעשו".

"בג"ץ כבר 15 שנה אומר אנחנו לא מכריעים ומבקשים מהכנסת לחוקק חוק גיור", אמרה. "הכנסת כבר 15 שנה לא מצליחה לגבש מתווה. בתקופה שלנו, כשאני שרת משפטים, נתניהו מבקש ממשה ניסים להקים ועדה, ועדת ניסים. משה ניסים הוא האדם בעיני הכי מתאים לתפקיד הזה. הוא היה שר משפטים, שר אוצר, איש דתי. אבא שלו היה רב ראשי לישראל. הוא ישב עם כל הגורמים הרלוונטיים, הביא מתווה גיור אורתודוקסי, ממלכתי, ואנחנו כל הזמן הפצרנו בואו נחוקק את זה ונהפוך את זה לחוק".

"היה לזה גיבוי, ביקשו שניים שלושה תיקונים אבל סך הכל המתווה הזה היה מקובל", ציינה. "חבל מאוד שחברי הכנסת החרדים מנעו את החקיקה של המתווה הזה".

"חייבים להגיד שגם בג"ץ התנהג פה בחוסר תבונה. מה הם מוציאים את הפסק דין הזה שלושה שבועות לפני הבחירות? חיכו 15 שנה, יכלו לחכות להקמת הממשלה הבאה", כך ח"כ איילת שקד.