סרטון יהדות התורה
סרטון יהדות התורהצילום: מתוך הסרטון

יהדות התורה פרסמה אמש (רביעי) סרטון בחירות המבקש לבטא את החשש מפני השפעתם של הרפורמים והקונסרבטיבים על הסטטוס קוו ומציג כלבים עם תפילין וטלית.

בסרטון רואים תמונות של כלבים שעליהם הולבשו פריטים יהודיים ואשר רומזות על 'טקסי בר מצווה' לכלבים שנערכו בעבר על ידי משפחות רפורמיות בארה"ב.

בעת שהתמונות רצות על המרקע הקריין אומר: "בבג"ץ זה יהודי, וגם זה, ברור - סבתא שלו הייתה רב, בטח שהוא יהודי!".

הסרטון נחתם בקריינות שאומרת "רק יהדות התורה תשמור על היהדות שלך, של הילדים שלך ושל הנכדים שלך", ובסוף מוצגת הסיסמה: "קודם כל יהודים! זו גדולתנו. זו גאוותנו".

למרות שביהדות התורה לא היתה כוונה להשוות בין אדם לכלב אלא לבטא את החשש מפני השפעתם של הרפורמים ומה שביהדות התורה תופסים כזלזול בערכי היהדות, במערכת הפוליטית עטו על הסרטון ותקפו בחריפות את המפלגה החרדית.

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד גינה את הסרטון ואמר שמדובר באנטישמיות: "אבא שלי סיפר לי פעם שעל הפרלמנט בבודפשט היה שלט גדול: 'אין כניסה ליהודים וכלבים'. אנטישמים בכל הדורות תמיד השוו בין יהודים לכלבים. עכשיו יהדות התורה הצטרפה אליהם. גועל נפש. זה או ממשלת ביבי, יהדות התורה ובן גביר או ממשלה שפויה".

סגן הרמטכ״ל לשעבר ח״כ יאיר גולן ממרצ הגיב "לפי התעמולה של יהדות התורה רפורמים הם כלבים. ככה פשוט כלבים, ומי שעבר גיור רפורמי הוא כלב. אם זה לא דימוי אנטישמי אז מה כן? איך אתם מעיזים להגיד ש 70% מיהודי ארצות הברית הם לא יהודים. איפה הערבות ההדדית, איפה 70 פנים לתורה, איפה הדאגה לגר. היום אני חש בושה עמוקה ביחס לבני עמי שלי".