אברהם אזולאי באולפן ערוץ 7

אברהם אזולאי, עורך העיתון הפופולרי בשפה הצרפתית 'לה פטיט הבדו', אמר היום (רביעי) באולפן ערוץ 7 כי דוברי הצרפתית בישראל שווים לכ-5-6 מנדטים שמצביעים רק למפלגות ימין.

"הקהל הצרפתי עומד בצד אחד של המפה", אמר אזולאי. "אין שמאל אצל הצרפתים, אין מרכז. זה מתחיל בימין; ימינה או ליכוד, סער או בנט וקצת ש"ס וסמוטריץ'".

אזולאי הסביר מדוע לדעתו הקהל הצרפתי הוא ימני מאוד. "הצרפתים, כשהם מגיעים מצרפת, הם מסורתיים או דתיים. אז זה כבר בצד ימין והם מאוד ציוניים. זה הצד של הצרפתים".

כיום בכנסת יש חבר כנסת אחד הפונה לקהל הצרפתי ושמו ח"כ יוסי טייב ממפלגת ש"ס. בבחירות לכנסת ה-24 הוא מוקם במקום העשירי במפלגת ש"ס. "הצרפתים, זה 200,000 איש, אנחנו מרגישים שאנחנו יחסית שקופים אצל הפוליטיקאים", אמר אזולאי. "זה חבל, כי זה 5-6 מנדטים של הימין רק. הפעם בנט עשה משהו נכון, הוא לקח אחד שקוראים לו יום טוב חלפון במספר 11, ולפי הסקרים האחרונים זה כנראה יעבור. גם בש"ס ח"כ יוסי טייב מספר 10 הוא צרפתי".

"יש אינטרס לצרפתים שיהיה חבר כנסת שמבין את השפה, שמדבר את הקודים. קליטה, עלייה, זה דברים מאוד חשובים לצרפתים וכשאין חבר כנסת שזה חשוב לו אז אף אחד לא מתעניין בזה", כך אברהם אזולאי.