משיאי המשואות אשתקד
משיאי המשואות אשתקדצילום: אלירן אביטל

שרת התחבורה מירי רגב ושר התרבות והספורט חילי טרופר החליטו לקיים במסגרת טקס המשואות מחוות הצדעה מרגשת למען הצוותים הרפואיים.

המחווה תכוון לצוותי בבתי החולים ובקופות החולים, מד״א, הצוותים הרפואיים במחוזות ברחבי הארץ ובתי החולים הגריאטריים שהקדישו את חייהם, לילות כימים למען הצלתם של נפגעי נגיף הקורונה.

בהמשך להחלטת השרים הממונים הוחלט כי ביום העצמאות ה-73 תעלה מדינת ישראל על נס את "האחווה הישראלית" ותצדיע לאזרחים ואזרחיות הפועלים לטיפוח החוסן החברתי בישראל ולהעמקת המשותף והמאחד.

הטקס, שיתקיים בערב יום העצמאות ישודר במתכונת דיגיטלית בטלוויזיה ובמרשתת ויעשה בו שימוש בטכנולוגיית מציאות רבודה (Augmented Reality) שיהפוך את חווית הצפייה למרהיבה.

אירוע ה"קולולם", הוא מיזם שירת המונים מוסיקלי וחברתי שנוצר על מנת להפגיש אנשים מכל קצוות הקשת החברתית הישראלית על שלל גווניה, הבאים לידי ביטוי בגיוון החברתי שקיים בקרב חברי הצוותים הרפואיים.

במסגרת המיזם יבצעו חברי הצוותים הרפואיים: רופאות ורופאים, אחים ואחיות את השיר "תתארו לכם", שירו של הזמר שלמה ארצי (אותו כתב והלחין). ארצי אף זכה להשיא משואה באירועי ה-70 לעצמאותה של מדינת ישראל.