השקעות ארוכות טווח
השקעות ארוכות טווחIStock

סקר הוצאות והכנסות משק בית בישראל שבוצע בשנת 2018 על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מגלה כמה נתונים מטרידים.

קודם כל, ההכנסה הכספית הממוצעת ברוטו למשק בית הגיעה באותה שנה לכ-21 אלף ש"ח – בעוד ההוצאה הסתכמה ב-16.45 אלף ש"ח. שנית, סך ההוצאה הממוצעת עלתה באותה שנה ב-0.5% בהשוואה לתצרוכת בשנת 2017.

המסקנה היא שגם אם מסיימים את החודש עם הכנסות גבוהות מההוצאות, עלינו לפעול בצורה מוקפדת כדי למנוע חריגת יתר. בגלל שהשוליים צרים ומשום שיש המון הוצאות בלתי צפויות, חשוב לבחור השקעות כדאיות שגם יחסכו כסף וגם יגדילו את ההכנסה הפנויה. אז איך עושים את זה? הנה כמה הצעות:

1. מתג חכם לדוד או למזגן

הוצאה חד פעמית של כמה מאות שקלים אמורה להספיק על מנת להחליף את המתג החשמלי הרגיל של הדוד או המזגן, במתג חכם שמתחבר לאפליקציה ועובד מרחוק. אלו בדיוק המרכיבים שהופכים גם בית רגיל לבית חכם, אבל כאן לא צריך להיכנס לשיפוץ ואפילו לא חייבים להשקיע זמן.

בנוסף, מתג חכם נגיש מהטלפון הנייד, הוא לא דורש רקע טכני והפעלתו ידידותית לגברים ונשים בטווח רחב של גילאים. שווה לנסות.

2. רכב חשמלי

הוצאה גבוהה יותר אבל גם בעלת פוטנציאל חיסכון הרבה יותר משמעותי היא החלפת הרכב. אם רוצים להתקדם כבר עכשיו לדגמי העתיד, אפשר לעשות את זה עם רכבים חשמליים שחוסכים בהוצאות דלק, תחזוקה ובלאי.

הערך המוסף של רכבים חשמליים בא לידי ביטוי בהפחתת הזיהום ודאגה לאיכות הסביבה. כמו כן, כדאי לדעת שהביצועים של רכב חשמלי לא נופלים כיום מאלו של מכוניות עם מנוע בנזין או דיזל.

3. פרגולה ופתרונות בידוד ואיטום

מחפשים השקעה מאסיבית שתעניק תשואה ותגדיל את ערך הנכס והבית שלכם? כנראה שהגיע הזמן להתקין פרגולה, או לפחות להחליף את פתרונות הבידוד והאיטום.

בטווח הקצר, גם פרגולה וגם פתרונות איטום ובידוד יבטיחו יעילות גבוהה יותר של מכשירי החימום או הקירור בבית. בטווח הבינוני והארוך, אתם יכולים לגלם את עלות השיפוץ במחיר הנכס לפני שאתם מציעים אותו להשכרה או מכירה.

4. נורות ירוקות

הדברים הקטנים עושים הבדל גדול בכל הנוגע לחיסכון בהוצאות, כמו שיודע כל מי שהשכיל להחליף את נורות הליבון הרגילות בנורות ירוקות וידידותיות לסביבה. נורות כאלה יכולות להתאים גם לחלל החוץ וגם לחלל הפנים והן מבטיחות תאורה מלאכותית נעימה, חסכונית ואקולוגית.

הסוד הוא לבחור נורות ירוקות לפי הספק הוואט הרצוי. מטבע הדברים, סביר להניח שבמטבח אתם צריכים הרבה יותר אור מאשר בחדרי השינה או במבואות. לכן, כדאי כבר עכשיו לעשות סדר בנורות ולהחליף את כל אלו שצורכות אנרגיה בלי להעניק תמורה רלוונטית.

5. מערכת השקיה אוטומטית

בעלי חצר, מרפסת או גינה צריכים להתאמץ קצת יותר על מנת לחסוך באנרגיה ובהוצאות. עם זאת, אין ספק שההשקעה הכי משתלמת היא מערכת השקיה אוטומטית. מחיר ההתקנה אמנם מעט גבוה, אבל החיסכון בהוצאות המים הוא מיידי.

מערכת השקיה אוטומטית מונעת מצב של יובש בעציצים, בצמחייה ובמדשאות. במקביל, היא מפקחת על כמויות המים ועל זמני ההפעלה – כדי שאתם לא תשכחו או תצטרכו לעשות את זה לבד. זה יתרון משמעותי בכל סוגי החצרות, לרבות גינה קטנה עם 2-3 עציצים בלבד.