מכון צומת
מכון צומתצילום: דוברות

בתחילת השבוע התקיים כנס רבנים של 'מכון צומת' שמטרתו לחזק את מעמד השבת ואת המודעות למורכבות הטכנולוגית ההולכת ומתפתחת.

הכנס התקיים באמצעות ZOOM והשתתפו בו הרב מנחם פרל ראש מכון צומת, הרב יעקב אריאל, הרב שי סימינובסקי מנהל תחום תוכן והסברה במכון צומת, הרב יובל שרלו ראש תחום אתיקה בארגון רבני צהר, הרב אליהו בייפוס רב מכון 'משמרת השבת', יוני בן דוד המהנדס הראשי של מכון צומת והדס קרמר סמנכ"לית המכון.

הרבנים דנו באתגרים ההלכתיים איתם אנו נפגשים עם בואן של שיטות בנייה חדשות, ובדרכים לשמירת השבת בצל הטכנולוגיות המתקדמות.

"לציבור השואלים יש תפקיד גדול כאן, להפנות את תשומת ליבנו שיש כאן מכשיר חדש", אמר הרב אריאל בכנס. "חשוב מאוד שיהיה קשר הדוק בין הציבור ובין העוסקים בלימוד ובפסיקה. כי רק הקשר הזה מאפשר לימוד נכון ופסיקה נכונה"

הרב בייפוס ממכון 'משמרת השבת' ציין כי "למרות חילוקי הדעות ההלכתיים, אנו עובדים יחד בשיתוף פעולה כדי לקדם חקיקה בנושאי שבת לטובת כל הציבור שומר השבת".

הרב מנחם פרל, ראש מכון צומת, דיבר על האתגר ההלכתי בחדשנות טכנולוגית ו'בתים חכמים': "שבת היא יום מנוחת הגוף והנפש, איסור מלאכה - מאפשר את המנוחה, פעילות אוטומטית - מסייעת לה".

הדס קרמר, סמנכ"לית מכון צומת, הוסיפה: "אנו במכון צומת שמנו לנו כמטרה להנגיש את הידע ההלכ-טכני לציבור כדי שיוכל באופן משכיל לבחור את הפתרונות המתאימים לו ולהשתמש בהם על פי ההלכה. לשם כך אנו עובדים בתקופה האחרונה על תכנים רבים, שיסקרו את המערכות הקיימות בבנייה המצריכות התייחסות הלכתית ויאפשרו לרוכשי הדירות קנייה על פי הסטנדרטים ההלכתיים".