מאיר פרוש
מאיר פרושצילום: אסתי דזיובוב/TPS

סגן שר החינוך מאיר פרוש טען הערב (חמישי) כי החלטת המשטרה שלא לאפשר להמונים בציבור החרדי לעלות בשושן פורים לירושלים התבססה על דו"ח שגוי ולא מקצועי.

"הדו"ח המודיעיני היה לא מקצועי ועל סמך הדו"ח הזה הקבינט מחליט החלטות. מישהו צריך לתת את הדין על הסבל הגדול שנגרם לציבור בגלל דו"ח אומלל כזה", אמר בראיון לרדיו 'קול חי'.

"אני יוצא מנקודת הנחה שלמשטרה יש עניין בקשר עם ראשי הערים, אם הם מרגישים שהמשטרה מתנהלת בצורה לא אחראית שהמשטרה תסתדר לבד".

פרוש מוסיף "כשראינו את הדו"ח המודיעיני החסוי הזה שעליו התבססו התגלגלנו מצחוק".

"כשאני שומע על הסלקציה הזו ביום הפורים אני מתפלץ" . התכתבתי עם היועמ"ש בנושא. הבנתי מהתשובה שאני לא יכול לעזור".

"הנושא של אי שיתוף פעולה עם התקשורת נשקל ודיברנו על זה. מה שיכולנו לסכם זה על ניתוק הקשר של ראשי הערים עם המשטרה", הבהיר פרוש בהתייחס למסקנות ישיבת סיעת יהדות התורה השבוע.

פרוש התייחס לפסיקת הגיור של בג"ץ. "הבחירות הן על הדברים שבג"ץ קילקל, בנושא הגיור והגיוס ועוד. נחוקק את פסקת ההתגברות. העלנו את זה כל השנים, פעם כחלון מנע ופעם נתניהו ועוד".

בראיון הוא נדרש לטענה לפיה המפלגות החרדיות הן שגררו את בג"ץ לפסוק את שפסקו. "אנחנו כחרדים לא יכולים להסכים למתווה של גיור ממלכתי", אמר.

פרוש התייחס למשאל קול חי, לפיו 30% מהציבור החרדי שוקל להצביע לסמוטריץ': "אנחנו לא עובדים בכלל עם סקרים. אנחנו לא צריכים את זה ויודעים מה צריך לעשות בלי זה; אנחנו מאמינים שאנחנו יכולים להביא שוב את כל מי שהצביע אי פעם ג'".

אשר להסתה אמר פרוש כי "אנחנו מנסים לעשות מה שאנחנו יכולים בנושא ההסתה. אנחנו נמצאים באולפנים ומסבירים ועושים מה שאפשר. לא תמיד אנחנו מדברים באותו קול".