יהורם גאון
יהורם גאוןPhoto by Yossi Zeliger/FLASH90

הזמר והיוצר יהורם גאון, חתן פרס ישראל, מפציר בפוליטיקאים שלא לנסוע לשכנע בוחרים פוטנציאלים דרך השתתפות בתוכניות סאטירה ובידור.

״מישהו יכול להסביר לי מי מטעה את מנהיגנו לכיוון תכניות הבידור השירה והצחוקים? הרי זה חייב להיות מישהו שלא חושב נכון ומאמין שככה הם מגיעים אלינו טוב יותר קרוב יותר ומובן יותר״, אמר גאון.

בתוכניתו בגלי צה״ל סיפר הזמר: ״אותי זה מעליב שמנסים להגיע אלי ועוד לנסות לשכנע אותי מתוך תכנית של צחוקים, כי אני מאמין שמצבנו בארץ רחוק מאוד מלהיות מצחיק.

״למה הם מתייצבים כולם בחדווה כזאת להיות חלק בבידור המוני, מה הם חושבים שזה עושה לדמותם? למה הם לא מבקשים מאותו יועץ תקשורת, שמייעץ להם בהברקה טיפשית, ללכת לתכנית בידור ׳כי שם יגיעו אל יותר אנשים׳ שילך בעצמו להתבזות שם״.

יהורם גאון טוען שהפוליטיקאים שמנסים לבדר אותנו רק גורמים לעצמם נזק. ״כשהם באים לשיר או להצחיק, הם עושים לעצמם נזק כי אנחנו לא רוצים ש׳ירדו׳ אלינו, אנחנו מספיק ׳גבוהים׳, מבינים וראויים לכך שידברו אלינו בעברית צחה, בהיגיון ובלי בדיחות, לדבר אלינו מתכנית בידור. זו התנשאות, זה להאמין שרק כך נבין.

״תנו לנו בבקשה כבוד כדי שנכבד אתכם. העמידו בבקשה את תבונתנו במבחן, הסבירו לנו מה תעשו למעננו כשתיבחרו ואיך, לא כתשובות למנחה זחוח, ולא עם תיאורים ילדותיים על כמה ההוא מן המפלגה השנייה הוא טמבל, טיפש וחדל אישים, זה לא מעניין אותנו ה׳איש משם׳.

גאון הציע לפוליטיקאים: ״נסו אותנו, לא תאמינו כמה אנחנו מבינים כשמדברים אלינו ישר ובהיגיון בלי לשיר את המסר או לעשות ממנו צחוקים, כי אם אתם כבר ב׳טיקטוק׳ מחר תמשיכו ל׳אח הגדול׳, תחשבו על בן גוריון או גולדה בגין או אשכול מופיעים ב׳מירוץ למיליון׳ או בתחרות ׳כוכב נולד׳. מצחיק? אז זהו, ככה אתם נראים כשאתם מחליפים את דוכן הכנסת בטיקטוק של הילדים ואל תשירו בבקשה, כזמר מקצועי אני אומר לכם אתם לא טובים שם, אתם מזייפים ולא רק במוסיקה״.