האם בדיקת הקורונה תהפוך בקרוב להיות נעימה הרבה יותר?

פיטר ואן וייס, ממציא הולנדי, טוען שמצא דרך יצירתית וקלה במיוחד לבדוק האם אדם חלה בנגיף הקורונה. על מה שצריך, לטענתו, הוא להיכנס לתוך תא סגור ללא תחלופת אויר, המכיל מטהר אויר תעשייתי, ולהתחיל לשיר או לצעוק.

מטהר האוויר יקלוט את חלקיקי הרוק שנפלטים מפיו של האדם, והם יעברו בדיקה על מנת לוודא האם הם מכילים את נגיף הקורונה. ואן וייס גם החליט לבדוק האם השיטה שהמציא אכן עובדת, והציב ביתן סגור ליד מרכז לבדיקות קורונה באמסטרדם והוא מציע לנבדקים לנסות את השיטה החדשה שלו. "אם יש לך נגיף קורונה ואתה מדבק, ואתה צועק וצורח אתה מפיץ עשרות אלפי חלקיקים המכילים את נגיף הקורונה", אמר ואן וייס.

התהליך כולו אורך שלוש דקות בלבד, ונגיף הקורונה מזוהה בעזרת מכשיר בקוטר ננומטר הנמצא בתוך התא הסגור. לדבריו של ואן וייס, התא הסגור לבדיקת קורונה יכול להוות אמצעי לבדיקת הנגיף בדרך מהירה במיוחד בשדות תעופה, אצטדיוני ספורט, משרדים, בתי ספר ובתי עסק.

בחודש שעבר אישרו רשויות הבריאות בהולנד בדיקת נשיפה חדשה לגילוי הקורונה, אולם היא עדיין לא נכנסה לשימוש ברחבי המדינה בעקבות טעויות שנפלו בתוצאות הבדיקות בדרך הזו.

כעת מנסה ואן וייס לשכנע את רשויות הבריאות בהולנד כי המכשיר שהמציא יכול להיכנס לשימוש ברחבי המדינה ולהחליף את בדיקת המטוש הלא נעימה.