גדעון סער
גדעון סערצילום: יואב דודקביץ', קמפיין תקווה חדשה

יו"ר מפלגת תקווה חדשה גדעון סער השתתף הבוקר (ראשון) בוועידת המשפיעים של חדשות 12, על רקע היחלשות מפלגתו בסקרים והתייצבותה על 12 מנדטים.

''השינוי בסכנה. זה עומד על 60-60. עוד מנדט לבנט ויש לנתניהו ממשלה שלא היינו רוצים לראות", אמר סער. ''התחקירים שעשיתם מראים את הקומבינות ומזכירים תקופה שבה מי שמקורב יש לו הכל ומי שלא אין לו כלום".

סער תקף את דבריו של יו"ר מרצ ניצן הורוביץ בנוגע לחקירת ישראל בהאג: "דברים חמורים מאוד, ההחלטה של האג זו פוליטיזציה של בית המשפט הבינלאומי ובאה לפגוע במדינה הכי מאוימת בעולם ובזכותנו לשבת בישראל.

''הורוביץ לא יכול להצטרף לממשלה שאני אוביל, כי הוא לא יקבל את קווי היסוד שלה - מלחמת חורמה בהחלטה של האג", אמר יו"ר תקווה חדשה.

סער הבטיח: "נעשה הכל כדי למנוע בחירות חמישיות; אנחנו לא פוסלים אף אחד, שלא כמו נתניהו שהאפשרות היחידה שלו היא החרדים".

"לא החלטנו ללכת עם החרדים ולא עם ליברמן. אנחנו לא פוסלים אף אחד. אם תהיה אפשרות לשותפות עם המפלגות החרדיות - היא תהיה בצורה אחרת לגמרי. זו הבעיה עם נתניהו - הפחד לקבל החלטות", אמר.

סקר מנדטים של מנו גבע שפורסם בוועידת המשפיעים של חדשות 12, העלה כי הליכוד מקבלת 29 מנדטים, יש עתיד - 20, תקווה חדשה - 12, ימינה - 12, הרשימה המשותפת - 9, ש"ס - 8, ישראל ביתנו - 7, העבודה - 7, יהדות התורה - 7, כחול לבן - 5 והציונות הדתית - 4.

מתחת לאחוז החסימה: רע''מ - 3%, מרצ - 3%, הכלכלית החדשה (ירון זליכה) - 1.9%.