איוב קרא: חשש מזיופי קולות במגזר הערבי

חבר הכנסת איוב קרא מהליכוד מתארח באולפן ערוץ 7 ומתייחס למצב מפלגתו בסקרים, חששותיו לזיופים בקלפיות המגזר הערבי ולמיקומו הנמוך ברשימת המפלגה לכנסת.

על מאזן הגושים בסקרים המראה לכאורה על קושי לא מבוטל להקים ממשלת ימין, אומר חבר הכנסת קרא כי אופציית הבחירות החמישיות אכן קיימת, על אף שלהערכתו האישית מרבית הסוקרים מחזיקים בדעה אישית והם מנסים להשפיע בדרכם על התוצאות.

להערכתו של בחר הכנסת קרא רוב הציבור בישראל הוא ימני ומשום כך "אין מנוס מקואליציה ימנית, עם או בלי בנט, הליכוד ירכיב את הממשלה, אבל בהחלט יכולה להיות אופציה של בחירות חמישיות".

על דבריו אלה לפיהם הסוקרים והסקרים מוטים, אומר קרא כי הדברים נאמרים על רקע היכרותו עם חלק מהסוקרים, "אני רואה איך הם מגויסים לעזור למי שאמורים לגזול קולות מהליכוד. רואים את זה". לטעמו לא יתכן שלגדעון סער יש אכן מספר גבוה כל כך של מנדטים וכך גם לא בנט וסמוטריץ'. "אלה דברים שנועדים לנגוס בעוגת הליכוד".

לטעמו של קרא האמירה, גם מימין, ש'רק לא ביבי' משמעותה היא שלא תהיה ממשלת ימין. במתמודדים על ראשות הממשלה מול נתניהו הוא רואה כאלה החוזרים על תרחיש מפלגת שלושת הרמטכל"ים ולפיד, כאשר הפעם מדובר בארבעה רמטכ"לים פוליטיים, ליברמן לפיד סער ובנט שלטעמו הם מחוברים ומתואמים ביניהם וילכו יחד גם לממשלת רוטציה שתעניק לכל אחד מהם שנה בראש. זו לא קואליציה ימנית אלא קואליציה שישלוט בה השמאל כי הלוויינים שלהם הם שמאלה מהמפלגות הללו. הליכוד, החרדים וסמוטריץ' לא יהיו והמשמעות היא שהימין האמתי והמוצק לא יהיה שם. לכן ההחלטה היא ליכוד או לפיד כי ללא לפיד אי אפשר להקים ממשלה".

קרא משוכנע שברית האחים בנט-לפיד עומדת לחזור על עצמה גם אם נשמעת כיום התכחשות לה מטעמים טקטיים.

על מקומו ברשימת הליכוד, המקום ה-40 שנראה על פניו לא ריאלי, אומר חבר הכנסת קרא: "עבורי הליכוד זה בית. בניגוד לאחרים, אני, גם כשאני נפגע, יש לי תרבות של נאמנות. אי אפשר להסביר את זה. זה היה כבר בתקופת יתרו והנאמנות שלו למשה רבנו. אנחנו צאצאים שלו וממשיכים את אותה הדרך". לטעמו קנאה היא שהובילה אותו מהמקום ה-16 לו לתפיסתו הוא ראוי ועד למקום בו הוא נמצא כעת.

עם זאת, הוא אומר, "אני לא חושב שהילדים שלי יכולים לחיות תחת ממשלה אחרת זולת הליכוד, כי הליכוד עבורי הוא האמת של עם ישראל".

על המגזר הערבי והטענות לפיהן הפעם יהיה שינוי בדפוסי ההצבעה במגזר שיצביע לליכוד, אומר קרא כי "אין ספק ששינוי החשיבה קרה מהרבה סיבות. ראשית השלום הכלכלי שהובלנו והייתי אחד האדריכלים שלו, זה השפיע הרבה מאוד על החשיבה במגזר הערבי. אם אנשי דובאי מברכים ומחבקים את היהודים למה שלא נעשה את זה גם אנחנו".

לזאת הא מוסיף ומזכיר את החשש הכבד מזיופים בקלפיות המגזר: "הבעיה היא, האם תהיה שמירה על הקלפיות, או שיתנו לאנשים להתנהל כמו בכל פעם ויעשו בסוף הערב את הפוילישטיק ותהיה הצבעה של מאה אחוז ויותר". לדבריו "אם לא יהיה פיקוח יהיו זיופים. לא בכל מקום אבל ראינו איך במקומות רבים הגיעו לתשעים מאה ויותר אחוזים. אם תהיה שמירה נראה תוצאות טובות לימין ואם לא תהיה שמירה יעשו את זה. מבאים חבילות של תעודות זהות בסוף היום", אומר קרא ומזכיר כיצד כאשר הוא עצמו היה הממונה על המגזר הערבי דאגו להצבת אנשי התיישבות בקלפיות וכך שרון קיבל 11 אחוזים. "התופעה הזו מגיעה משליטה של המשותפת", קובע קרא.