דפנה מיתר נחמד
דפנה מיתר נחמדצילום: דוברות

ועדת החיפוש של אוניברסיטת תל אביב המליצה ביום רביעי פה אחד על מינויה של דפנה מיתר- נחמד, לתפקיד יו"ר חבר הנאמנים של האוניברסיטה.

דפנה מיתר- נחמד, ששימשה בשלוש השנים האחרונות יו"ר משותף של קמפיין גיוס התרומות של האוניברסיטה, תחליף את פרופ' יעקב א. פרנקל שיסיים שתי קדנציות של ארבע שנים, כל אחת בחבר הנאמנים הבא. מינויה לתפקיד תלוי באישור חבר הנאמנים של האוניברסיטה.

מינוי זה מצטרף לשורה של 11 מינויים בשנה האחרונה של נשים לתפקידי הנהגה באוניברסיטה, בהם: סגנית הנשיא לקשרים אקדמיים בין-לאומיים, ודקניות הפקולטות למדעים מדויקים, למדעי הרוח ולחדשנות בהוראה ולמידה.

מיתר- נחמד, בוגרת אוניברסיטת תל אביב, שותפה לשעבר במשרד עו"ד מיתר וכיום לא עוסקת במשפטים, הינה משקיעה חברתית ובעלת ניסיון רב בתחום הפילנתרופיה.

בין תפקידיה הציבוריים הרבים, מיתר- נחמד משמשת כחברת דירקטוריון JFN - Jewish Funders Network, חברה בדירקטוריון המטרופוליטן אופרה בניו יורק ועומדת בראש קרן משפחת צבי ועפרה מיתר, קרן תרומות אשר הציבה לה למטרה לתמוך בפרויקטים של תרבות וחינוך בישראל ומחוצה לה, ואשר תרומתה לאוניברסיטת ת"א, היא תרומתה הגדולה.

בנוסף, מיתר-נחמד הקימה ומשמשת כחברת הנהלה, של המכון למשפט ופילנתרופיה בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב, אשר מטרתו לחקור את הפילנתרופיה בישראל ולקדמה, בשאיפה להפוך את ישראל לחברה צודקת ושוויונית יותר וחברה ב"יכולים נותנים"- היוזמה לקידום הנתינה הפרטית בישראל.

בראש ועדת החיפוש עמד פרופ' איתמר רבינוביץ', נשיא אוניברסיטת תל אביב לשעבר. בנימוקי הועדה נכתב, בין השאר, כי הוועדה התרשמה מאוד מיכולות ההנהגה של דפנה מיתר- נחמד, מהרקורד שלה כראש הGlobal Campaign של האוניברסיטה, מהיכרותה וניסיונה הרב בעולם הפילנתרופיה וגיוס התרומות, וממחויבותה ומסירותה לקידומה של האוניברסיטה.

יצוין כי לחבר הנאמנים של האוניברסיטה תפקידי פיקוח ובקרה על האוניברסיטה והוא אף מסייע לה בגיוס משאבים לפיתוח האוניברסיטה.

דפנה מיתר- נחמד הודתה לוועדה על בחירתה ואמרה: "כאשה, כמשקיעה חברתית וכבוגרת של אוניברסיטת תל- אביב, אני רואה זכות גדולה לעמוד בראש חבר הנאמנים של האוניברסיטה. בעשור האחרון האוניברסיטה התפתחה מאוד בתחומי המחקר, ההוראה והתרומה לקהילה, ואני בטוחה שבכוחות משותפים נוכל להמשיך את התנופה, להרחיב את מקורות המימון ולפתוח את שערי האוניברסיטה בפני קהלי יעד חדשים בישראל ובעולם".

נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ' אריאל פורת בירך את דפנה מיתר- נחמד ואמר: "אני שמח מאד שוועדת החיפוש המליצה על דפנה מיתר-נחמד למלא תפקיד בכיר כל כך באוניברסיטה. לדפנה ניסיון עשיר בעשייה פילנתרופית וחברתית ואין ספק שיחד איתה נוכל להמשיך ולקדם את מצוינותה של האוניברסיטה בתחומים רבים. הזדמן לי להכיר את פעילותה של דפנה לטובת האוניברסיטה ואף להתרשם ממחויבותה החברתית ומאישיותה מעוררת ההשראה, ואני מחכה בכיליון עיניים לעבוד יחד איתה לביסוס מעמדה של האוניברסיטה, מן הבחינה האקדמית, החברתית והכלכלית".