קלאבהאוס: הרשת החברתית החדשה שכולם מדברים עליה

זאת רשת חברתית למוזמנים בלבד, רק משתמשי אייפון יוכלו להוריד אותה, מתקיימים בה בעיקר דיונים ושוויה כבר למעלה ממיליארד דולר

יהונתן גוטליב - ערוץ 7 , כ"ג באדר תשפ"א

קלאבהאוס: הרשת החברתית החדשה שכולם מדברים עליה-ערוץ 7
רשתות חברתיות, קלאבהאוס
צילום: iStock

הרשת החברתית החדשה 'קלאבהאוס' הושקה לפני שנה בדיוק, הכניסה אליה היא למוזמנים בלבד, 75% ממחזיקי הסמארטפון בעולם לא יוכלו להתקין אותה, אך היא שווה כבר למעלה ממיליארד דולר.

בחודש מרץ אשתקד היזמים פול דוויסון ורון סת’ מקימים את ה'קלאבהאוס' (Clubhouse). המאפיין הייחודי של הרשת החברתית היא שכל מה שקורה - קורה בשידור חי וללא אפשרות להכנס אחר כך ולהשלים את החומר.

ב'קלאבהאוס' המשתמשים יכולים ליצור חדרי שיחות, שם הם מדברים בהודעות קוליות, המועברות לנוכחים בחדר הוירטואלי בשידור ישיר ואחר כך נעלמות. אם לא שמעתם את הדברים בזמן אמת, כנראה שלא תשמעו אותם יותר לעולם.

זה לא המאפיין היחיד של הרשת החברתית. 'קלאבהאוס' היא מועדון סגור. בשלב זה רק מחזיקי מערכת הפעלה של 'אפל' יוכלו להוריד את האפליקציה, אך לא הורדת האפליקציה היא זו שתעניק להם את כרטיס הכניסה לשם. על מנת להצטרף לרשת החברתית צריך לקבל הזמנה ממשתמש שכבר נמצא שם.

כל משתמש יכול להזמין בתחילה רק חבר אחד, ולאחר זמן מה הוא מקבל את הזכות להזמין עוד שלושה חברים נוספים. בסך הכל תוכלו לבחור ארבעה חברים בלבד שיוזמנו ל'קלאבהאוס'.

משתמשי ה'קלאבהאוס' מנהלים בעיקר דיונים. זה הרעיון של הרשת החברתית. המשתמשים מכריזים על פתיחת חדר בשעה מסויימת, ומגדירים אם החדר יהיה פתוח לכל גולשי האפליקציה, לעוקביהם בלבד או רק למי שמקבל הזמנה מראש. בכל חדר וירטואלי אפשר לדבר לבד אל מול הנוכחים, ואפשר לנהל דיון עם אנשים נוספים.

אלון מאסק
צילום: רויטרס

אחת הסיבות שהעלו את הרשת החברתית לכותרות בעולם, היא שיחה שקיים בה לפני מספר שבועות היזם והאיש העשיר בעולם אילון מאסק. הוא הכריז יום אחד בחשבון הטוויטר שלו "On Clubhouse tonight at 10pm LA time" והשאיר קישור להצטרפות. מאז קיים עוד כמה שיחות כאלה, כשהדברים שהוא אמר שם כבר הצליחו להזניק מניות מסוימות שדיבר בשבחן.

על פי הדיווח ב'גלובס', יזמי 'קלאבהאוס' מבטיחים שעד סוף שנת 2021 ייגמר שלב הבטא של האפליקציה ו"יפתח המועדון לכל העולם". בינתיים, בין אם מדיניות המועדון הסגור הייתה תרגיל שיווקי מכוון מראש ובין אם לא - אין ספק שהדבר הזה הצליח.

הצעות והערות ניתן לשלוח לדואר אלקטרוני: computers@inn.co.il