גבינת פטה. אילסוטרציה
גבינת פטה. אילסוטרציהiStock

גבינת הפטה מעולם לא היתה כל כך פופולרית. אן ססלבי, המייסדת והבעלים של מחלבה קטנה ברוד איילנד שבניו יורק מקבלת בתקופה האחרונה הזמנות לכל גבינת הפטה שהיא מייצרת ולא ממש מבינה מנין הבהלה לגבינה.

אחד המשווקים שעובד איתה הראה לה מתכון באפליקציית טיקטוק שמוביל לדרישה ההולכת וגוברת לגבינה.

מדובר במתכון לפסטה פטה אפויה, מתכון המכיל גוש של גבינת פטה, עגבניות שרי, שמן זית, צ'ילי ושום.

המתכון הזה פורסם לראשונה בפינלנד לפני שלוש שנים אבל המתכון לא ממש צבר תאוצה. אלא שלפני כחודשיים הוא פורסם בארה"ב וצבר מאז יותר מ-600 מיליון צפיות רק בטיקטוק, מבלי להזכיר צפיות ברשתות חברתיות אחרות כמו פייסבוק, טוויטר ואינסטגרם.

במהלך חודש פברואר המונח 'פטה' היה עם רייטינג החיפוש הגבוה ביותר באפליקציות לרכישת מזון בארה"ב.