עוזי ברוך ומנחם לזר בראיון לערוץ כנסת

הסוקר ומנכ"ל חברת 'פאנלס פוליטיקס' מנחם לזר ועורך ערוץ 7 עוזי ברוך התארחו היום (ראשון) ב'פרלמנט צהריים' בערוץ כנסת לשיחה על מצבה של מפלגת הציונות הדתית.

לזר ציין כי על פי הנתונים שבידיו יש מגמה של מעבר קולות מתלבטים למפלגת הציונות הדתית וכי הוא מזהה כי אלה קולות של מצביעים חרדים המאוכזבים מהמפלגות החרדיות.

ברוך אמר כי בסביבת סמוטריץ' ציפו לקבל בשלב זה בסקרים 5-6 מנדטים ולא כמו שהם מקבלים כעת 4-5, "המפלגה נמצאת בסיטואציה מאוד רגישה. היא אומנם עוברת בכל הסקרים אבל הקרבה שלה לאחוז החסימה מאוד מדאיגה".

לדבריו מי שדואג מאוד ממצב מפלגת הציונות הדתית הוא ראש הממשלה והדבר בא לידי ביטוי בכך שהוא אינו פונה למגזר הציוני דתי בכלל, "נתניהו לא ביקר עד עכשיו בשום ישיבה או מכינה, וזה לא רק בגלל שציפי חוטובלי מבלה בלונדון כשגרירה, אלא אני מניח שיש תיאום שנועד להבטיח שמי שמצביע לסמוטריץ', לא יערוק בטעות לליכוד. אם סמוטריץ' לא עובר, הקריירה של נתניהו כראש ממשלה הסתיימה. בלי סמוטריץ' בכנסת הסיפור של נתניהו גמור סופית".

ברוך ולזר הסכימו כי בציונות הדתית אין מתלבטים רבים בין המפלגות וכי כבר די ברור מי יצביע עבור איזו מפלגה.

בסיום השיחה התייחס ברוך לאפשרות שימינה ובנט יחברו לממשלת שמאל ואמר, "בנט ילך על ממשלת ימין, כל הניסיון להפוך אותו לאיש שמאל הוא טעות. בנט לא יקים ממשלת שמאל, ולא יהיה חלק מממשלת שמאל זה שטויות. אם הוא, בסופו של דבר, יהיה ראש ממשלה יכול להיות שהוא יכניס לקואליציה מפלגות שמכירות במדינה יהודית ודמוקרטית".