בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'צילום: אלי דסה עבור ועידת המשפיעים של קשת ו-N12

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' השתתף ב"וועידת המשפיעים" של חדשות 12, ואמר כי הוא שלם עם ההחלטה לרוץ ברשימה אחת עם איתמר בן גביר.

''אני שלם עם האחריות שגילינו למחנה הלאומי ולממשלת הימין. בפעם האחרונה שבימין רבו, עלתה ממשלת שמאל. ההכרעה הערכית שלי - אם לפי החוק הוא יכול להיות חלק מהמגרש הדמוקרטי, אז הוא יכול לעשות את זה".

סמוטריץ' סיפר: "לא שוחחתי עם נתניהו ואני חושב שיש לו אינטרס גדול שנצליח ושהמחנה הלאומי יצליח. ממשלה עם ביצוע של ימין ולא רק הצהרות. כדי להעביר פסקת התגברות צריך רוב. אני נאמן לדרך ולערכים ואמרתי לאנשי ליכוד: בואו נחתום על עקרונות, אני לא חותם על נאמנויות. אני מייצג ציבור של ערכים ודרך, זה הדבר היחידי שאני מחויב אליו.

''אני תומך בחוק צרפתי, מצד שני לא מוכן לקבל מצב שבו יועץ משפטי מדיח ראש ממשלה. אם לא מדובר בעבירות חמורות, חוק צרפתי הוא אלטרנטיבה טובה", הוסיף יו"ר מפלגת הציונות הדתית.

סמוטריץ׳ נשאל על הרכבת ממשלה חלופית של סער ובנט ומה יעשה אם יוזמן אליה, והשיב: ״אם סער ובנט ביום שאחרי הבחירות יפנו עורף למחנה הלאומי וילכו להקמת ממשלה עם השמאל - אנחנו לא נהיה שם נקודה. הציונות הדתית לא תפנה עורף לשותפים במחנה הלאומי״.

סקר שבוצע על ידי הסוקר מנו גבע עבור ועידת חדשות 12 מעלה כי לו היו הבחירות לכנסת נערכות היום היה הליכוד מקבל 29 מנדטים. מדובר בהתחזקות קלה לעומת הסקר בשבוע שעבר.

למקום השני מגיעה על פי הסקר מפלגת "יש עתיד בראשות יאיר לפיד שמתחזקת גם היא מעט, ל-20 מנדטים.

מפלגת תקווה חדשה בראשותו של גדעון סער מקבלת על פי הסקר 12 מנדטים. תוצאה דומה מקבלת ימינה בראשות של נפתלי בנט.

הרשימה המשותפת מקבלת על פי סקר זה תשעה מנדטים, ואילו מפלגת ש"ס מקבלת בסקר 8 מנדטים,.

מפלגת ישראל ביתנו בראשותו של אביגדור ליברמן זוכה לשבעה מנדטים וכך גם מפלגת העבודה בראשותה של מרב מיכאלי ומפלגת יהדות התורה.

מפלגת כחול לבן בראשותו של בני גנץ מקבלת בסקר זה חמישה מנדטים ומפלגת "הציונות הדתית" בראשותו של בצלאל סמוטריץ' זוכה ל- 4 מנדטים.

מפלגת מרצ ומפלגת רע"ם בראשותו של מנסור עבאס נותרות מתחת לאחוז החסימה עם 3% לכל אחת.