סירת הענפים
סירת הענפיםצילום: עירית חולון

לאחר חודשיים של סגר והגבלות, "יש ריח לאומנות" - תערוכה מונומנטלית ראשונה בישראל אשר עושה חיבור אקטואלי בין ריח לעיצוב ואומנות, נפתחת מחדש.

בתערוכה המוצגת בגלריית החווה בחולון ובשטח החווה החקלאית הפרוסה במרכז חולון, בין שדות וחממות חקלאיות, מציגים מעל 50 אמנים ישראלים ובינלאומיים, להם עבודות עם זיקה ישירה או קונספטואלית לריח. התערוכה תהיה פתוחה עד אפריל בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

התערוכה היא פרי יוזמה ברוכה של עיריית חולון, המארחת את הפרויקט, שיזם והגה פרופ' יהודה רוט, מנהל מחלקת אף אוזן וגרון במרכז הרפואי וולפסון הממוקם בעיר.

התערוכה מאופיינת ב "ז'אנר האלפקטורי" הנחשב בעולם האומנות, כסגנון, שהגדיר את פעילויותיהם של המעצבים והאומנים שבחרו להשתמש בריח כבסיס ליצירותיהם ותחם בצורה ברורה את ייחודן של העבודות שנוצרו.

התערוכה מציגה לראשונה בישראל שורה ארוכה של עבודות עיצוב ואומנות ייחודיות, שיש להן לכולן קשר לחוש הריח, ליתרונותיו, למגבלותיו אך גם ובעיקר למאפייניו הלא שגרתיים המתייחסים למדיום האומנות.
הבחירה להציג את התערוכה בגלריית החווה התבקשה מעצם היותה ממוקמת באתר לימודי חקלאי ירוק, הנטוע בלב האזור האורבני ובו ,מלבד בגלריה, ימוקמו העבודות גם בחממות לגידולי ירק ומתקני משתלות המוקפים בשדות מוריקים וחורשות עצים.

להקמת התערוכה קדם תחקיר, שכלל בדיקת יצירות הקשורות בחוש הריח של מעצבים ואומנים ותיקים (חלקם כבר אינו בחיים), יוצרים מקצועיים בהווה, ששילבו את נושא הריח בעבודותיהם ואמנים צעירים בראשית דרכם שמצאו ענין בחיבור חוש הריח לאומנותם. זו הסיבה שהפרויקט מוגדר, כ"תערוכת קו באומנות הישראלית", שחוש הריח מהווה את החיבור בין העבודות.

התערוכה כוללת גם יצירות וידיאו של אמני ריח מהעולם ותצוגות אינטראקטיביות המיועדות להפעלה על ידי קהל המבקרים. במהלך התערוכה מתוכננים אירועים מיוחדים לקבוצות ייעודיות ולקהל ברחב.

אוצרי התערוכה: פרופ' יהודה רוט ודורון פולק והיא פתוחה ללא תשלום.