הסודות של הקמפיינים: ברל'ה קרומבי באולפן ערוץ 7

האסטרטג ברל'ה קרומבי מנתח באולפן ערוץ 7 את הקמפיינים שמנהלים ראשי המפלגות השונות ומחלק נקודות לשיפור.

על קמפיין מפלגת הליכוד אמר קרומבי: "הנרטיב של החיסונים הוא מצוין. בן אדם מבין שאנחנו נמצאים עכשיו בתוך מגיפה והוא יודע שנתניהו ניהל את זה מצוין והביא את החיסונים פה. ועדיין, חיסונים לבד לא מספיק. הנרטיב של החיסונים והנרטיב המשפטי הוא לא מספיק לבד".

"הייתי ממליץ לנתניהו לחזור לקמפיינים של הליכוד של פעם, של 96", אמר. "נתניהו עושים שלום בטוח. שלום וביטחון. תחזור לדבר על הדברים שכבר לא מעניינים אף אחד. כי ברוך ה' כבר לא מתפוצצים פה אוטובוסים ברחובות אבל עדיין זה הדברים הכי מעניינים".

לדבריו, "בדיוק בגלל שהוא הביא ארבעה הסכמים היסטוריים, זה יהיה פספוס לא לדבר עליהם בקמפיין. הדוקטורינה של נתניהו להביא הסכמי שלום אבל לא לתת אף שעל. להביא הסכמי שלום אבל לעשות את זה בהסכמים של נורמליזציה כמו שהוא הביא".

על קמפיין מפלגת ימינה אמר: "נפתלי בנט הוא אדם מאוד מוכשר. הוא עשה 4 אקזיטים. אין אף אדם בפוליטיקה הישראלית שהצליח כל כך בתחום הכלכלי והוא לא מדבר על זה בכלל בקמפיין שלו".

"מה האדם המצוי הנתיבות או בשדרות אומר? נתניהו הוא מר כלכלה, הוא הגאון הכי גדול בכלכלה. מה נפתלי בנט מבין בכלכלה שנתניהו לא מבין? נפתלי בנט צריך לבוא ולהגיד כן, אני כיזם עצמאי שעשה אקזיטים".

גם לקמפיין 'הציונות הדתית' יש נקודה לשיפור. "הקמפיין של בצלאל הוא קמפיין טוב", ציין. "הוא קמפיין מצוין שממתג אותו כמצליחן. אנשים אוהבים להצביע למצליחנים. אדם בגיל ארבעים שכבר היה שר תחבורה מוצלח 11 חודשים ויש לו קמפיין טוב. הוא פונה לרגשות והוא פונה לשבט".

"אבל, וכאן האבל הגדול, באופן פרדוקסלי מפלגת הציונות הדתית לא תעבור את אחוז החסימה בלי לפחות מנדט של חרדים שיצביעו. יש נהירה מאוד גדולה של החרדים השאלה מה יקרה מאחורי הקלפי. זה ששבועיים לפני הבחירות חרדי אומר לך אני רוצה להצביע לסמוטריץ' כי אני אוהב אותו והוא תותח זה יפה, אבל בשביל להניע לפעולה אדם שהצביע באופן מסורתי ג' לבין להצביע ט' בקלפי צריך משהו יותר מזה", כך קרומבי.