ח"כ עמית הלוי: ''ממשלה עם מראענה כן ועם נתניהו לא?"

"אנחנו מאוד מודאגים מנושא ה-61 אבל גם מאוד סומכים על הציבור הישראלי שמבין היטב את האתגרים שלפנינו", אומר ח"כ עמית הלוי בראיון לערוץ 7.

"חייבים לראות את המציאות כפי שהיא. אנחנו מול אתגרים מאוד מורכבים ואין בסביבה הפוליטית מי שיכול לנהל בתבונה ובאחריות היום את המחנה הלאומי יותר מבנימין נתניהו".

"אני אומר זאת על רקע העובדה שאלקין סער ואפילו נפתלי בנט ושקד לא פוסלים ישיבה עם מפלגות של דוברת בל"ד, של אבתיסאם מראענה שרוצה להשמיד את זיכרון יעקב או מעדיפים אותה על פני ישיבה תחת נתניהו", אומר הלוי.

לדבריו ברור לכל שהסיכוי של בנט להיות ראש ממשלה כרוכה בהכרח בשיתוף פעולה עם הכוחות הללו. "בעיניי זו השחתה מוסרית. יותר מושחת להסכים לשבת עם איבתיסם מראענה או עם מואטי או עם אנשים שקווי המדינית שלהם שונים משלך ובלבד לא לשבת עם נתניהו".

הלוי סבור כי על בנט להבהיר במפורש שבכוונתו לחבור לנתניהו ולא לחלופות, ואם לא כן ההצבעה אליו תוביל לסכנה אסטרטגית של העברת קולות מימין לשמאל. "בנט אומר שיטפל רק בענייני קורונה, אבל מה זה, פוס במשחק תופסת? בית המשפט העליון עוצר ואומר לא קורונה לא מעניין? בית הדין בהאג אומר ל קורונה לא מעניין? איזו גישה זו?".

האם הליכוד ביצע רפורמות בתחום המשפט? הלוי משיב בחיוב ומתמקד בצעדים שאכן ביצע הליכוד בסוגיה זו: "הליכוד הוביל את חקיקת חוק הלאום, לבושתם של מפלגות השמאל הציוני ובראשם יאיר לפיד שהתנגדו. מי שמתנגד לחוק הלאום זו פשיטת רגל ציונית, ואותו מעדיף נפתלי בנט?".

הלוי מזכיר את התפנית המדינית הכוללת שהתבצעה בהנהגתו של נתניהו, כולל הנחת סוגיית הריבונות על השולחן המדיני. "גם בתכנית טראמפ אין הבחנה בין שכם לתל אביב. ההבנה הזו שלא נשמעה מזה מאה שנה בזירה הבינלאומית שהארץ הזו שייכת לעם היהודי וצריך למצוא פתרונות לתושבים כפי שהייתה עמדת הליכוד מאז ומתמיד. יש אפשרויות שונות, בשום אופן לא מדינה ערבית נוספת מערבית לירדן. זה לא יקרה בשלטון הליכוד".

"אני לא חשוב שמישהו יכול להבין את הגמגום בנושא הזה של בנט, סער, אלקין ודני דיין, ראש מועצת יש"ע לשעבר. והכול בגלל מה? התחיל בזה איווט ליברמן כשהכניס שנאה אישית לתוך המערכת הפוליטית. פרס ושמיר לא היו החברים הכי טובים", הוא מזכיר, "אבל הם שמו את הממד האישי כתפל לטובת המדינה, אבל בא איווט ליברמן בסגנון נמוך ומחליט שהוא לא יישב עם מי שהוא היה שר הביטחון שלו".

"אני לא זוכר מערכות בחירות שבהם מציירים בגרפים את גוש ביבי מול גוש לא ביבי", אומר הלוי הקובע כי כל נוטשי נתניהו עושים זאת מסיבות של תסכולים אישיים. "לא שמעתי מאלקין על התנגדות כלשהי למדיניות אלא להיפך. שמעתי הערכה למדיניות שלו". בהקשר זה מזכיר הלוי את יכולת התמרון המדיני של נתניהו שהוכחה לא פעם לטובת ישראל בין הקרמלין לבית הלבן. "אלו דברים שנקנים בשנים של ניסיון דיפלומטי, קשרים אישיים וניצול הקשרים לטובת דברים אחרים בזירה הבינלאומית. אלה לא דברים שנקנים ביום, עם כל הכבוד לבנט ולסער. ההיבטים האישיים צריכים פשוט לרדת מסדר היום".