ח"כ בצלאל סמוטריץ'
ח"כ בצלאל סמוטריץ'צילום: ערוץ 7

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' חשף הערב (ראשון) את הניסיונות שלו מול ראשי המפלגות החרדיות בניסיון לעצור את בג"ץ הגיור.

כזכור, בשבוע שעבר נפסק בבג"ץ כי יש להכיר באנשים שעברו גיור רפורמי ואורתודוקסי בישראל לעניין חוק השבות.

בהקלטה שהגיעה לידי ערוץ 7 מתוך קבוצת הוואטסאפ החרדית "המובחרים קבוצת תקשורת" בהנהלת אריאל אלחרר, מספר ח"כ סמוטריץ' מה דרש מהשר אריה דרעי, ח"כ משה גפני ויעקב ליצמן כבר לפני חצי שנה לקראת בג"ץ הגיור.

"כשהיית באופזיציה רצית להעביר את חוק בנושא הגיור ודרעי ביקש ממך שזה יהיה בהסכמה ובאמת הורדת את זה לצורך כך. איפה זה נתקע?", נשאל ח"כ סמוטריץ' בקבוצת הוואטסאפ.

והשיב: "קיבלתי מידע כבר לפני חצי שנה שפסק הדין בעניין הגיורים כתוב. הלכתי לדרעי ולליצמן וגפני, ואמרתי להם, בסוף אנחנו מפלגות דתיות, יש לנו הרבה דברים שאנחנו מנסים להשיג. לפעמים יותר לפעמים פחות. אבל יש דברים שזה הצדקת הקיום שלנו. אם על זה אנחנו לא מדברים אז לא צריך מפלגות דתיות בכנסת. הגיורים זה אחד מהם. לשמור על האחדות ועל העתיד של העם היהודי, למנוע ח"ו התבוללות וכו'".

"אמרתי להם, תראו, אתם עכשיו בקואליציה, אתם צריכים ללכת גם לנתניהו וגם לגנץ ולהגיד 'שמע, בלי שהחוק הזה עובר אנחנו עוצרים הכל. אין ועדת כספים, אין ועדת קורונה, אין שום חוק שאתם רוצים להעביר. זה היה בשלב שהממשלה עוד תפקדה", אמר סמוטריץ'.

"אמרתי לו שלדעתי זה מסוג הרגעים שבהם זה להיות או לחדול", הוסיף. "הרי לא על כל דבר אתה שובר כלים. לא כל דבר שאתה לא מצליח להשיג בבת אחת אתה כבר מפיל ממשלה וכו'. המציאות מורכבת, פוליטיקה צריכה פשרות ואנחנו לא כל הזמן מקבלים מה שרוצים, אבל אמרתי שיש דברים שעליהם צריך להפוך שולחן".

"כי אם את זה אנחנו לא מצליחים, אז בשביל אנחנו קיימים בכלל בפוליטיקה?", אמר. "הפצרתי בהם להעביר ולצערי הרב הם לא הלכו על זה. הם לא הפעילו את כל כובד משקלם ולכן קיבלו את פסק הדין. נקווה שמיד בממשלה הבאה נשלב ידיים כולנו, ונדרוש את זה מיד בהתחלה, ונצליח להפוך את הגלגל אחורה ולתקן".