גדעון סער
גדעון סערצילום: Yonatan Sindel/Flash90

בכירים במפלגות החרדיות מספרים כי יו"ר תקווה חדשה גדעון סער ביקש מהם שלא לפסול ישיבה עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד בקואליציה - כך פורסם היום (ראשון) ב"חדשות הערב" בכאן 11.

לטענתם, סער חושש מהאפשרות שתרבות החרמות והפסילות תמנע אפשרות להרכיב ממשלה חלופית אחרי הבחירות.

במפלגות החרדיות מפוצלים בנוגע לשאלה האם לשקול ישיבה עם סער ובנט במידה שנתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה. גדעון סער הכחיש את הפרטים.

יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, אמר היום כי הוא אינו פוסל את לפיד, אך טען כי הוא לא רואה תסריט שבו מפלגתו יושבת בממשלה תחתיו. "אני לא חושב שזה מעשי כיוון שנקים ממשלה לאומית בראשות נתניהו", אמר דרעי בריאיון לשלי יחימוביץ' ויגאל גואטה בתוכנית שלי וגואטה בכאן רשת ב. "נוח ללפיד לא לתקוף אותנו עכשיו. אני מעולם לא פסלתי את לפיד, זה הוא פסל אותי ועכשיו הוא מתעלם ממני".

דרעי התייחס בריאיון גם למתקפות בעת האחרונה של גדעון סער נגד החרדים ואמר כי "גדעון בעצמו לא מאמין במה שהוא אמר. הראיה לכך היא שבמשך חודשים ארוכים הוא וחבריו ניסו לקבוע פגישות ולתכנן דברים. הוא מבין שהחרדים שותפים שלו ובלעדיהם אין לו ממשלה. הוא אומר דברים שהם לא אמת כדי להציל את המנדטים שעוד יש לו על ידי הכאת החרדים. הם באמצע קמפיין, יום אחרי הבחירות הם ינסו לחבק את החרדים".