גרעיני המשפחות של בני עקיבא קוראים לכם להיות שותפים

עמוס אליצור, רכז גרעיני המשפחות של בני עקיבא, התארח באולפן ערוץ 7 וסיפר על הצורך בהמשך הפעילות והעשייה גם אחרי גילאי הנוער, ועל מיזם גיוס ההמונים שיצא לדרך.

"כל התחום של הבוגרים בבני עקיבא התחיל לפני בערך 10 שנים, פנו אלינו הרב אלישע וישליצקי זצ"ל ושי תובל ז"ל שהיה מנכ"ל קרן קהילות הם אמרו שיש הרבה גרעינים תורניים אנחנו רוצים להקים קהילות לבוגרי בני עקיבא שגדלו בפריפריה ולא רוצים לצאת החוצה", מספר אליצור.

לדבריו, "במובן מסוים תנועת הבוגרים של בני עקיבא זה 'להחזיר עטרה ליושנה' כי תנועות הנוער ובני עקיבא בכללן, קמו עוד לפני קום המדינה, קמו כתנועות שעיקר עניינם הוא הגשמה, תנועות שבנו יישובים קיבוצים מחתרות, צה"ל כל הדברים האלה התחילו מתנועות הנוער. ופתאום בשנים האחרונות הייתה תחושה בכל התנועות שאולי זה הופך לפעילות חינוכית מאוד יפה אבל איפה הגשמת הערכים בחיים הבוגרים?"

אליצור מסביר כי הרעיון הוא שילוב של בוגרי בני עקיבא עם בני המקום ומספר לדוגמא על קהילת קרית ים, "דוד נמר, רכז הקהילה, גדל בקרית ים, שכונה שנחשבת שכונה קשה, שכונת פיתוח, פריפריה הרבה פשיעה ונשירה. היה ברור שמי שרוצה להצליח מבחינה כלכלית, חברתית, חינוכית וודאי גם דתית, אין לו מה לחפש בקריית ים. דוד הלך לישיבה ואח"כ הוא אמר לעצמו שאולי הוא ישבור את הפרדיגמה ואולי הוא יחזור לקריית ים ויראה כי אפשר להצליח גם בקריית ים וכך להצמיח את המקום".

בואו לתמוך בגרעיני המשפחות של בני עקיבא

הוא ממשיך ומספר על התוצאות המדהימות, "הקימו גני ממ"ד ובית ספר ממ"ד, דברים שלא היו קיימים, ואנשים שהיו אומרים 'אין לי מה לחפש בעיר הזאת ובטח שאת הילד שלי אני לא אשלח לחינוך בקריית ים', פתאום אומרים 'אם הם שולחים, גם אני יכול לשלוח' "

דוגמא נוספת לפעילות של גרעין בוגרים הוא מה שהתרחש בערד כפי שמספר אליצור, "כשהוקם הגרעין הדבר הראשון שהם עשו זה לארגן כנסים גדולים של כל הבוגרים של ערד, כל מי שעבר שם באולפנא, ביישוב בשירות הלאומי ואמרו, בואו נחזור הביתה ומזה צמח הגרעין".

אליצור אומר כי קמפיין הגיוס הוא לא קריאה לתמיכה בגרעינים אלא גם לשותפות, "קודם כל לתמוך כי הגרעינים שלנו עושים הרבה הרבה טוב במקומות שהם נמצאים ואנחנו בשנים לא פשוטות, מערכת בחירות אחרי מערכת בחירות, אין יציבות, קורונה והבנו שאם אנחנו רוצים לעמוד על הרגליים ולדעת בתחילת השנה את הפעילויות שאנחנו יכולים לעשות אנחנו צריכים עוד מקורות מימון. אבל בעיני החלק החשוב יותר, יש פה פעילות של התיישבות בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית שאני חושב שהיא היום המשימה הלאומית הכי חשובה. והאמת שלא לכל אחד זה מתאים יש כאלה שלעבור עכשיו למגדל העמק, לחצור או לערד לא מתאים להם, אז הנה יש לכם הזדמנות להיות שותפים לזה מהבית ולהראות את התמיכה".

בהמשך סיפר עמוס אליצור על הקשר האישי שלו למיזם הגרעינים התורניים וההשפעה של אביו, העיתונאי אורי אליצור ז"ל, "אני גדלתי בבית שהיה בית של שליחות, שליחות של גוש אמונים, ההורים שלי הקימו את היישוב עפרה ואת הדבר הזה ספגתי. אז השליחות שאני המשכתי בה היא שליחות אחרת, אבל אבא שלי ז"ל ואמא תבדל לחיים ארוכים, מאוד גאים בבחירה הזאת ורואים בה המשך של מה שהם עשו בגוש אמונים".

בואו לתמוך בגרעיני המשפחות של בני עקיבא