אלקין: נקים ממשלה בשת"פ הדוק עם ימינהועידת ''המלחמה השקטה" של מקור ראשון

בכיר "תקווה חדשה", השר לשעבר זאב אלקין, התייחס היום (שני) במסגרת ועידת ''המלחמה השקטה" של מקור ראשון ותנועת רגבים למערכת היחסים בין מפלגתו החדשה למפלגת ימינה.

"אנחנו יריבים והם לפעמים תוקפים אותנו, אבל אנחנו קיבלנו החלטה אסטרטגית לא להמשיך את ההתקוטטות הזאת", טען אלקין, "אנחנו חושבים שזה לא מקדם אותנו לשום מקום. המטרה שלנו היא להביא לחילופי נתניהו ולהביא כאן ממשלה אחרת. אגב, אם נפתלי בנט ואיילת שקד היו מסכימים למטרה הזאת יכול להיות שהיינו יכולים ללכת ביחד בבחירות האלה"

במענה לשאלה האם הוא מצטער שלא היה איחוד בין ימינה לתקווה חדשה אמר: "הם לא היו מוכנים לקבל את עיקרון הבסיס שהולכים להחליף את נתניהו. כל עוד שהם לא פוסלים אפשרות לשבת תחתיו אז אי אפשר לשבת ביחד. אבל כעיקרון אני חושב שיש פה פוטנציאל גדול לשיתוף פעולה. אני מאמין שברגע שיתברר שלנתניהו לא יהיה 61, ותרשמי מה שאני אומר לך – לא יהיה לו 61, גם הוא רואה את זה. את רואה את העצבנות שלו, את הנרגנות, את היציאה לתקשורת שהוא עושה בדרך כלל בשבוע האחרון. הוא רואה שהוא מתרחק מ61. ברגע שיתברר שאין לו 61 בסופו של דבר אנחנו נקים את הממשלה ונעשה את זה בשיתוף פעולה הדוק עם נפתלי בנט וימינה. אני מאמין שנדע לשתף פעולה, לעבוד ביחד ולהקים ממשלה".

על השאלה האם הוא מתחרט שעזב את הליכוד השיב אלקין, "ממש לא. אם הייתי מחפש תועלת אישית הייתי יכול להישאר, ולשבת רגל על רגל. נתניהו היה עושה לי קמפיין, יכולתי להיבחר במסגרת הליכוד גם עוד 20 שנה. עזבתי כי הגעתי למסקנה שאי אפשר יותר להמשיך עם הטרללת הזאת, שהכל משועבד לאינטרסים של בן אדם אחד. כשהוא רוצה יוצאים לבחירות, כשהוא רוצה הכל מתהפך, הכל בשאלה מה זה משרת אותו. זה נורא עצוב לי, זה בן אדם שאני מאוד מעריך, אבל זה לא אותו נתניהו שאני הכרתי".

אלקין נשאל בראיון מה הקווים האדומים שלו להקמת ממשלה וענה, "ברור שהרשימה המשותפת זה מפלגה שלא נבנה איתה קואליציה. אני לא חושב שמרצ ירצו לשבת איתנו כי אנחנו באופן ברור מדברים על עצמינו כמפלגת ימין מרכז שמתנגדת למדינה פלשתינית. מנתניהו את לא תשמעי את זה, מגדעון סער את שומעת את זה בכל הראיונות. לכן לא נראה לי שמרצ יתחבקו איתנו. מפלגות שיישבו בעבר בממשלות נתניהו שזה יאיר לפיד ומפלגת העבודה יכולות להיות פרטנר כי צריך להקים קואליציה רחבה, כמובן בלי מספר 7 שלה שגם ככה לא תיבחר. אני שומע שגם אצל בצלאל סמוטריץ' לא פוסלים אופציה להיכנס לקואליציה בראשותנו".

בהמשך נשאל אלקין על נושא הסדרת ההתיישבות הצעירה והשיב "הדבר האחרון שהספקתי לעשות בישיבת הממשלה האחרונה שלי לפני שהתפטרתי זה למנוע את הסדרת ההתיישבות הבדואית. אני הובלתי מרד בממשלה ואמרתי שלא יעלה על הדעת שמצד אחד גנץ תוקע הסדרה של התיישבות צעירה ומצד שני אנחנו נעזור לעמיר פרץ להסדיר התיישבות בדואית. באותה ישיבה נתניהו אמר שהוא מתחייב שתוך כמה ימים הוא יסדיר את ההתיישבות הצעירה, וכמו כל שאר ההבטחות של נתניהו אנחנו יודעים שזה לא קרה".