הדיון בתקציב הבחירות
הדיון בתקציב הבחירותצילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

ועדת הכספים אישרה היום (שני) את תקציב ועדת הבחירות לכנסת ה-24, לקראת הבחירות שתתקיימנה בעוד 15 יום.

בסך הכל עומד תקציב הוועדה לבחירות לכנסת ה- 24 ולשנת – 2021 על כ- 674.8 מיליון ש"ח, לעומת כ- 392 מיליון ש"ח לתקציב הבחירות לכנסת ה- 23 ולשנת – 2020.

הצעת התקציב שהובאה לדיון עמדה על 694.8 מיליון ש"ח, אך בהתאם להצעת יו"ר הוועדה הוחלט כי רכיב הרזרבה על סך של כ-20 מיליון ש"ח לא יכלל בתקציב.

פער התקציב בין שתי מערכות הבחירות הינו בסך של כ-282.6 מיליון ש"ח, כאשר עפ"י פירוט ועדת הבחירות המרכזית, כ-237.5 מיליון ש"ח מהפער הינם כתוצאה ישירה מקיום הבחירות בצל נגיף הקורונה.

ח"כ גפני דרש בדיון תשובות בנוגע לגודל התקציב "המדינה במצב כלכלי קשה, למה אי אפשר להסתפק בפחות? ביצעתם 369 מיליון, בלי רכיב הקורונה אתם מבקשים גידול ל-457 מיליון, במידה ותצטרכו את הרזרבה תחזרו לכאן שוב"

עו"ד אורלי עדס, מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית הגיבה, "אם אנחנו מדברים בד"כ על תקציב בחירות שיש בו מלכתחילה הרבה מרכיבים שאינם ידועים מראש ויש הרבה פרמטרים שמתפתחים, בפעם הזו מרכיב חוסר הוודאות הפך למאוד משמעותי בשלב הכנת התקציב. רק לעניין הקלפיות המיוחדות והשינויים בקלפיות יש תוספת של כ-75 מיליון ש"ח, הסעת חולי קורונה לקלפיות תעלה כ-20 מיליון ש"ח".