השרה פנינה תמנו שטה מגיבה לחזרתו של השוטר לשורות המשטרה

אגודת יהודי אתיופיה בישראל ועמותת טבקה – צדק ושוויון ליוצאי אתיופיה הגישו עתירה ובקשה לצו ביניים נגד המשך שירותו הפעיל במשטרה של קצין המשטרה הנאשם בגרימת מותו ברשלנות של סלומון טקה ז"ל.

בעתירה צוין כי בתחילה נקטו במשטרה את הצעד המתבקש והוציאו את הקצין לחופשה כפויה עד לסיום המשפט נגדו.

"לפני למעלה משנה, לפחות מאז הוגש כתב האישום נגדו, השעו אותו משירות בכל תפקיד במשטרה, לאחר ששהה במהלך החקירה במצער בית. החלטה זו התקבלה משיקולים נורמטיביים וציבוריים, שבמרכזם השיקול של אמון הציבור במשטרה, וההבנה כי אין לתת כל גיבוי לאיש משטרה שפעל בניגוד לחוק ולפקודות ואשר הוגש נגדו כתב אישום בגין ביצוע עבירה פלילית חמורה בנסיבותיה, של גרימת מוות ברשלנות בקשר לתפקידו כשוטר", צוין בעתירה.

אולם, לדברי העותרים, הם נאלצו לפנות בעתירה לבית המשפט המחוזי בעקבות "ההחלטה הפתאומית, הבלתי-מוסברת והבלתי-סבירה של המשיב מס' 1 , מפכ"ל משטרת ישראל, לסיים את החופשה הכפויה של המשיב מס' 4 או את השעייתו, בעוד משפטו הפלילי מתנהל ובטרם ניתן פסק-דינו של בית-המשפט".

העותרים ציינו כי העובדה שהחלטת המפכ"ל לשלב את קצין המשטרה במערך הכבאות אינה יכולה לצאת את הפועל איננה מצדיקה את החזרתו למשטרה.

"החלטת המשיב 1 נושא העתירה היא החלטה שנפלו בה פגמים חמורים. בהעדר שינוי נסיבות לא היה כל מקום לקבלה. טמונים בה סתירה פנימית וחוסר-עקביות נורמטיבי. היא עלולה להסב נזק קשה לאמון הציבור במשטרה, מקום בו נדרשים מיטב המאמצים לרפאו ולשקמו", נטען עוד בעתירה.