בני ברק
בני ברקצילום: Gili Yaari /Flash90

בית המשפט השלום בתל אביב השית 250 שעות לתועלת הציבור, קנס בסך 500 שקלים ופיצוי בסך 5,000 שקלים על תושב בני ברק שהואשם בזריקת ספל לעבר ילדה בת 11 ופצע אותה בפניה. המדינה ביקשה עיכוב ביצוע.

האירוע התרחש לפני 4 שנים. בשעתו טענה הילדה כי הנאשם השליך לעברה את הספל משום שטען שהתלבשה שלא בצניעות. אולם בית המשפט הדף טענותיה וקיבל את עמדת הנאשם שטען כי השליך את הספל לאחר שהיא וחברותיה הרעישו בסמיכות לבית הכנסת.

עוד נקבע בפסק הדין כי השלכת הספל לא היתה מכוונת כלפי הילדה אלא רסיס שניתז ממנו פגע בילדה. גזר הדין פורסם בחדשות 12.

"הנאשם לקח אחריות מלאה על המעשה והביע צער ובושה עליו", כתבה השופטת נעה תבור. "לא מדובר במעשה מתוכנן, אבל לא ניתן להתעלם מהנזק שנעשה לקטינה. השלכת הספל היא תגובה בלתי מידתית ושימוש בכלי בקלות דעת".

עו"ד עומר בללי, שייצג את הנאשם, מסר בתגובה: "התיק הזה החל בקול רעם גדול והסתיים בקול ענות חלושה. המדינה הסכימה עם טענותינו שלא מדובר בתקיפה חמורה של ילדה בגלל שלא הייתה צנועה, חרף טענותיה הראשונות של הילדה ואימה".

"בפועל", המשיך בללי, "מדובר באירוע מצער שעדיף שלא היה קורה, אך לא הייתה תקיפה מכוונת. הנאשם השליך כוס לעבר חבורה של בנות אשר הרעישה בחוץ, מתוך ניסיון לגרום להן לחדול מלהקים רעש. הילדה נפגעה מרסיס כוס שנשברה ולא הייתה כוונה לפגוע בה. העונש שהוטל על ידי בית המשפט הוא נכון וצודק".