בית המשפט העליון
בית המשפט העליוןצילום: Yossi Zamir/POOL

לקראת הבחירות קורא הרב יוסף הרטמן משכונת נחלת הר חב"ד בקרית מלאכי להציב בפני המפלגות המבקשות את קולם של חסידי חב"ד שתי דרישות מרכזיות: תיקון 'מיהו יהודי' ופסקת התגברות.

"לצערי הרב, הדור הצעיר שלנו לא מודע למאבקים הנחושים שניהל כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו במשך עשרות שנים. אנחנו שמענו את הזעקות הקורעות לב מדם ליבו הקדוש, את הביטויים החריפים הבלתי שגרתיים כנגד "הגזירה האיומה של מיהו יהודי שלא הייתה כמוה מאז ומעולם", הוא מספר ולהלן נביא מדבריו.

"זכינו ב"ה להיות פעילים במאבק הזה, במקביל למאבק על שלמות הארץ. אין להאריך בדבר המצער והמזעזע.

כיום, אנו רבבות חסידי ואוהדי חב"ד וכל מי שיש לו יראת שמיים בליבו צריכים לדרוש בתוקף מנציגי המפלגות החרדיות והדתיות הבאות לבקש את קולנו בבחירות. עליכם לחתום בצורה ברורה ומפורשת אצל בי"ד רבני חב"ד:

"לא נהיה שותפים בממשלה שלא תתקן תוך שלושה חודשים את חוק "מיהו יהודי" - בהוספת המילה 'כהלכה'. לא נהיה שותפים בממשלה שתנהל מו"מ עם הערבים על החזרת שטחים או\והקמת מדינת רוצחים ביו"ש היל"ת ר"ל.

בנוסף נתבע שיעבירו בכנסת את חוק "פסקת ההתגברות", לאזן את הכוח הרב שבידי בית המשפט העליון מאז 'המהפכה החוקתית', אותה הנהיג אהרן ברק כשכיהן כנשיא בית המשפט העליון.

כולם, בבואם לקושש את קולותינו, מבטיחים חגיגית שישמרו על "שלושת השלמויות" וכו'. אין כאן המקום להאריך כיצד "שמרו" בעבר על שלמות העם והארץ וד"ל! כפי שאמר הרב הלפרין בראיון הנ"ל: "המפד"ל אשמה משנת תש"ל ומשנות המ"מים אשמים חלק מאגו"י וש"ס".

לדבריו, "עכשיו חובה עליהם לתקן את הקלקול הנורא והמסוכן. ליתר הבהרה אוסיף עוד למאבק שמנהלת הרבנות הראשית וכל שלומי אמוני ישראל על הוספת המילה "כהלכה" צריך להוסיף במקביל גם את המאבק המתמשך על שלמות הארץ. צריך להיות ברור לכל אחד כי אין פשרות בנושאים הללו. שניהם גובלים בפיקוח נפש ממש וביסודות קיומנו!

כידוע, הרבי שלל בתוקף אפילו דיבורים על מו"מ ר"ל בקשר להפקרת חלקים מארץ הקודש וכל שכן על הדיבורים המסוכנים על הקמת "מדינה פלשתינאית" = מדינת טרור בליבה של ארצנו הקטנה.

כפי שזעק הרבי מקירות ליבו הטהור עשרות שנים. כפי שאמר לרב אלימלך נוימן מובא בספר שלמות הארץ עמוד 199. "איסור לתמוך במפלגה בעת הבחירות, ואיסור תמיכה במנהיגיה בנוגע לארגון והקמת ממשלה"... "פיקוח נפש דבני ישראל שליט"א".... "ועמדתי זו לא השתנתה כלל וכלל"....

כך נוכל אנו הציבור לסייע בעוד שבועיים בעת הבחירות להצלחת שני המאבקים הקדושים והחיוניים הנ"ל".