ג׳ידא רינאווי זועבי
ג׳ידא רינאווי זועביצילום: דוברות מרצ

מועמדת מספר 4 ברשימת מרצ, ג'ידא רינאוי זועבי, אמרה בראיון לאתר החדשות בערבית "כל אלערב" כי תימנע בהצבעה על חוק לאיסור טיפולי המרה אם יועלה בכנסת.

זועבי הסבירה כי תימנע בהצבעה מתוך התחשבות בחברה השמרנית המוסלמית, ועוררה סערה במפלגת מרצ שידועה כפרו-להט"בית.

יו״ר מרצ, ניצן הורוביץ, המשתייך לקהילת הלהט"ב, הגיב: "כל חברי מרצ, יהודים וערבים, מחוייבים באופן מלא ומוחלט למאבק לשיוויון ולקידום זכויות הקהילה הגאה. בכנסת הבאה נמשיך בקידום הצעת החוק שלי לאיסור טיפולי המרה, כהצעת חוק משותפת לכל סיעת מרצ ונגיש הצעות נוספות בעניין פונדקאות, נישואים אזרחיים, טרנסג׳נדרים ואימוץ לזוגות מאותו מין.

"ג'ידע רינאווי-זועבי הבהירה שדבריה בעניין נאמרו באופן מוטעה וכי היא מסורה במאה אחוז למאבק לשיוויון של הקהילה הגאה, מתוך תפיסת יסוד של שיוויון האדם. כך היא פעלה בארגונים החברתיים שהובילה, והיא תמשיך לפעול ברוח זו גם בכנסת למען שיוויון חברתי בישראל", הוסיף הורוביץ.

רינאווי זועבי נאלצה לפרסם הבהרה שבה הבטיחה לתמוך "בכל חקיקה לקידום זכויות להט״ב. כמו כן היא מבהירה כי היא תומכת בהצעת החוק לאיסור טיפולי המרה שהגיש ח״כ ניצן הורוביץ. טיפולי המרה הם נגע שיש לבער מהחברה. הם גורמים לפגיעה קשה בנערים ונערות, והדבר חייב לעבור מן העולם".

מהאגודה למען הלהט״ב נמסר בתגובה: ״לא נקבל שידברו אלינו בשתי שפות. הפצת מסרים רעילים ולהט"בופובים בערבית ולאחר מכן מסרים מעודנים בעברית, כפי שעשו ח"כ מנסור עבאס ונוספים, היא פרקטיקה בזויה. בלתי נתפס שחברת כנסת מטעם מרצ שנבחרה כדי לייצג קול ליברלי תאמץ סטנדרט כפול מסוג כזה. אם רינאוי זועבי אכן מתחרטת על דבריה, מצופה ממנה לפרסם זאת קודם כל בשפה הערבית ולציבור הערבי, כפי שהתבטאה מלכתחילה״.