הרב ד"ר חיים שיין
הרב ד"ר חיים שייןצילום: עופר עמרם

מערכת הבחירות ההזויה מתקרבת לסיומה. יאיר לפיד, שמשוכנע שהוא מתאים להיות ראש הממשלה, בניגוד לדעת רוב האזרחים - נעלם ונאלם. יועצי תקשורת מיומנים יעצו לו כנראה להוריד פרופיל, כדי לא להבהיל את הציבור מהמחשבה שהוא יצטרך לקבל החלטות גורליות מול אתגרי העתיד. למרות מאמצים כנים שלי, לא גיליתי בקרב תומכי לפיד שדיברתי אתם כאלה שמשוכנעים שיש לו כישורים להוביל את המדינה.

המניע לתמיכתם בו מצוי בסיסמה "רק לא ביבי". לפיד עצמו מכיר במגבלותיו, ולכן ויתר בעבר לגנץ ונתן לו להוביל את רשימת כחול לבן - רשימה שהפכה להיות אחת הבדיחות החינניות בהיסטוריה הפוליטית הישראלית.

האתגר הפוליטי העיקרי בבחירות הקרובות אינו השמאל שהתאדה. כשראש מרצ משבח את בית הדין הבינלאומי בהאג, גם יושבי הברים בתל אביב המעטירה מבינים שמשהו השתבש ולא ראוי שמפלגת שמאל כזו תעבור את אחוז החסימה. כשמועמדת ברשימת מפלגת העבודה מציעה להשמיד את זכרון יעקב ולהעביר את תושביה לאירופה, גם בעלי הפנסיות התקציביות המאפשרות זקנה בכבוד גדול מבינים שעד כאן.

הבעיה העיקרית בבחירות האלה היא מפלגות שמתחזות לימין וילכו לקואליציית שמאל, ובלבד שיבטיחו להן רוטציה בראשות הממשלה אפילו על בסיס של שבוע־שבוע. התלמוד מספר שאלוקים הציע לירבעם בן נבט לבוא ולטייל איתו ועם דוד המלך בגן העדן. השאלה שעניינה את ירבעם היתה "מי בראש?". זהו הנושא העיקרי שמעניין את בנט וסער. עם עשרה מנדטים ביום טוב, הם רוצים להיות ראשי ממשלה?! לי זה מזכיר את שירו של ניסים סרוסי "אשליות".

אין לי ספק שאם לפיד יתקרב ל־61 מנדטים גם בתמיכת הרשימה המשותפת, סער בוודאות, ואולי גם בנט, ילכו איתם, כשהצידוק היחיד הוא החלפת נתניהו.

אפשר לכעוס על נתניהו ולהתלונן על משימות שלא הושלמו במהלך כהונתו, אולם גם מתנגדיו ומבקריו יודעים שאין כעת מועמד אחר שמשתווה אליו ביכולות, בכישורים ובניסיון. אלה לא רק החיסונים, הסכמי השלום ושדרוג הכלכלה. עיקר מעלתו בשליחות שלו להבטיח את עתיד העם היהודי, ביטחונו ועוצמתו בארץ ישראל ברוח המורשת העתיקה. שליחות אדירה מול עולם שפעמים רבות עוין את מדינת היהודים.

אין ספק שאם לליכוד יהיו מספיק מנדטים שיאפשרו להקים ממשלת ימין, האופורטוניסטים של תקווה חדשה, מתוך הרגלי עריקה, יחזרו. בנט, אם יצטרף, יוכל לקבל תפקידי שרים מכובדים, כולל עבור חגית משה, גם אם יהיו לו שבעה מנדטים.

מי שארץ ישראל, עם ישראל ומורשת ישראל חשובים לו, צריך לצאת ולהצביע הצבעה שתבטיח ממשלת ימין. נשות ואנשי ימין לא ימחלו לעצמם אם יצביעו לסער ולבנט ובהצבעתם יעלו את השמאל לשלטון. בסרט אימים דומה כבר היינו בעבר הלא רחוק, וחכם לא חוזר פעמיים על אותה טעות.

תומכי ימין נדרשים להתגבר על שטיפת המוח של התקשורת, להתעלם ממסע הציד המשפטי המתוזמן והמתוזמר, לא לשעבד את התבונה לשנאה ולהצביע הצבעה שתבטיח ממשלת ימין, למען המדינה היהודית, שלמות הארץ, הביטחון והמשך השגשוג הכלכלי. לא ניתן לאיש לכבות את אור החלום הענק של שיבת ציון. את הגה ההובלה נפקיד בידי המנוסים והטובים ביותר, שהרי אין ליהודים מקצה שיפורים בהיסטוריה.

(המאמר מובא באדיבות 'ישראל היום')