יאיר לפיד ובנימין נתניהו
יאיר לפיד ובנימין נתניהוהדס פרוש / פלאש 90 ודוברות הליכוד

שבועיים בלבד נותנו לבחירות לכנסת ה-24, ויאיר לפיד עדיין לא הכריז על עצמו כמועמד רשמי לראשות הממשלה.

מאמר שכתב לפיד בעיתון ''הארץ'' יכול להסביר מדוע הוא לא מציג את עצמו כראש מחנה השמאל-ערבים ומהן תוכניותיו לאחר פרסום תוצאות האמת.

''סיום שלטונו של נתניהו הוא המטרה הראשונה. בשביל זה אני מוכן לוותר על הרבה מאוד דברים, כולל השאיפות האישיות שלי", כתב יאיר לפיד והניח פצצה: לא בטוח ש''יש עתיד'' תקבל את ראשות הממשלה גם אם תהיה המפלגה הגדולה בממשלה שתקום.

אמירתו של לפיד מתחברת להצהרותיו של נפתלי בנט ולפיהן לפיד לא יהיה ראש ממשלה בישראל. ראש ממשלה אולי לא, אבל שותף בכיר בממשלת גדעון סער ונפתלי בנט - דווקא כן.

סקר 103FM שפורסם הבוקר (שלישי) מעלה כי יש 62 מנדטים לממשלה בלי הקצוות: יש עתיד, תקווה חדשה, ימינה, ש"ס, יהדות התורה וכחול לבן. בקואליציה כזו, בנט וסער יעמדו בהבטחתם לא להמליך את השמאל לראשות הממשלה, והחרדים לא ירשו לעצמם להתייבש באופוזיציה עם ליברמן.

ומה לפיד יקבל בתמורה להצטרפות לממשלת ימין של בנט וסער? הוא מפרט במאמר בעיתון הארץ: ''זה מבטיח שהכסף שלכם לא יילך לעוד התנחלויות מבודדות, שבית המשפט העליון יהיה מוגן מפני ההתקפה עליו, שהמונופול החרדי על היהדות לא יימשך, שלהט"בים ודרוזים וצעירים שמודאגים ממשבר האקלים יוכלו להרגיש שזו גם מדינתם.

''במקביל אנחנו נוודא שעוצמתה הצבאית של ישראל לא תפגע ושהזהות היהודית שלה תישמר. זוהי המהות של מפלגת מרכז – אנחנו מחוייבים לא רק לעצמנו, אלא גם גם לדורות שכבר מתו ולדורות שטרם נולדו", כך לפיד.