המפה הבעייתית
המפה הבעייתיתצילום: דוברות

תושבי השומרון המבקשים לבדוק את צבע היישוב בו הם מתגוררים, נדהמו לגלות כי מפת הרמזור של פיקוד העורף מסמנת את כל יהודה ושומרון כ"גדה המערבית" - ביטוי שמזוהה עם השמאל ונועד לרמוז שהשטח כבוש.

בנוסף, על המפה מסומן גבול המפריד בין אזור יהודה ושומרון לשאר מדינת ישראל. ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן פנה בעניין לאלוף פיקוד העורף אורי גורדין, ואמר: "ברור לי שמדובר בטעות ושהדבר לא נעשה על דעתו ובוודאי שלא על דעת צה"ל.

"זו טעות שיש לתקן באופן מידי", הוסיף דגן. "לא נקבל ביטויים פוליטיים של פקידים מהשמאל הקיצוני בכל הנוגע ליו"ש. הגדה המערבית הוא ביטוי שיצא מהלקסיקון לפני שנים אינו רלוונטי ומגוחך ברמה הגיאוגרפית.

''בין הים התיכון לירדן יש 70 ק''מ, יהודה ושומרון מתוכם הם 55 ק''מ, לא שמענו על גדה של 55 ק''מ, בטח כשההמשך עד הים מהווה רק 15 ק''מ. השומרון הוא מדינת ישראל, אנחנו על המפה ונישאר על המפה", הדגיש ראש מועצת שומרון.

תגובת דובר צה"ל: ''בפורטל החירום של פיקוד העורף מבססים את טרמינולוגיית חלוקת האזורים על פי מפת בסיס גלובלית, אשר בה מכונה אזור יהודה ושומרון כגדה המערבית. צוות הפורטל פועל כעת לעדכון השם''.