יעקב ליצמן במטה יהדות התורה
יעקב ליצמן במטה יהדות התורהצילום: דוברות

זקן רבני חב"ד בישראל הרב טוביה בלוי מצטרף לרבני ומשפיעי חב"ד וקורא שלא להצביע למפלגת "הציונות הדתית" אלא למפלגת יהדות התורה.

"כל המאמץ לשוות לחסידות חב"ד תדמית של ציבור 'ליברלי' ו'מתקדם' תוך התייפיפות כלפי כל חילוני בשם 'אהבת ישראל' עולה בתוהו, דבר המונע, בין השאר, את ה'צניעות' המתאימה מבחינה זו של נשיהם ובנותיהם", הוא אומר בפתח דבריו.

לדבריו, "הרבי הוא הקובע הבלעדי את דרכה של חסידות חב"ד והמזימה להפוך את תנועת חב"ד ל'מדינת תל אביב' 'ליברלית ו'פתוחה' מופרת על ידי אלה המצייתים להוראתו הקדושה של הרבי להצביע בבחירות לרשימת יהדות התורה".

בדבריו מנה את החסרונות הגלומים במפלגת הציונות הדתית עבור המצביע החב"די. "רשימה חרדית אינה זו שהמועמדת השנייה שלה היא אישה, אשר קיים איסור גמור להצביע לרשימה שיש בה אישה, מה גם שעל פי הליכותיה, כפי שפורסמו, היא רחוקה להיחשב "חרדית".

"רשימה חרדית אינה זו שמועמדיה מכריזים בכל ש"ק על מדינת ישראל שהיא ראשית צמיחת גאולתנו", כאשר הרבי קבע שאמירה כגון זו גורמת לשפיכות דמים ומעכבת את הגאולה ר"ל".

"רשימה חרדית אינה זו שמועמדיה מחייבים גיוס בני הישיבות, לפחות "ישיבת הסדר" כאשר הרבי הביע דעתו הקדושה בחריפות רבה נגד גיוס בני הישיבות".

"רשימה חרדית אינה זו שמועמדיה מחייבים שרות לאומי לבנות, כאשר הרבי הביע דעתו הקדושה בחריפות רבה נגד שרות לאומי לבנות.

"רשימה חרדית אינה זו שבני מועמדיה לומדים בישיבה תיכונית, כאשר הרבי הביע דעתו הקדושה בחריפות רבה נגד ישיבות תיכוניות".

"רשימה חרדית אינה זו שמועמדיה עולים להר הבית, כאשר הרבי הביע את דעתו הקדושה בחריפות רבה נגד עליה להר הבית".

"ועיקר: חסיד חב"ד אמיתי המקושר לרבי יודע כי חובה וזכות לקיים ‏הוראת קדשו של הרבי גם אם מבחינה רגשית או הגיונית יש לו סייג ‏נפשי".

בדבריו טען כי יהדות התורה ''התמידה בהתנגדותה בכנסת לכל ויתור על שטח‏ באה"ק, כולל – הסכם אוסלו והסכם ההתנתקות של שרון-נתניהו. הכל יודעים שהיא ‏חלק אינטגרלי ממה שנקרא 'גוש הימין'. חסיד חב"ד חייב תמיד ‏לקיים את הוראתו הקדושה של הרבי, לבטא את התקשרותו לרבי על ידי ‏הצבעה ליהדות התורה".